Mira Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg har en seagate bar. 120GB s-ata disk, som jeg tror det er en (liten) feil på. Det som skjer er at når jeg har disken koblet til så kommer ikke oppstarten lenger enn til windows starter, da rebooter PCen. Disken er full av viktige ting jeg ikke kan miste. Når jeg booter med winXP cden får jeg beskjed om å kjøre diverse progremmer på den. Men problemet er at jeg aldri kommer så langt. Jeg kommer jo ikke inn i windows. Mulig dette er en enkel sak, men i såfall finner jeg ikke ut av det. Hadde satt enormt pris på om noen kunne hjelpt meg med dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Det ble litt uklart her: Er dette en systemdisk (dvs, har du Windows på den)? Eller er det en slavedisk, du har Windows på en annen disk? Hvis det er snakk om 2 disker, sikker på at du har koblet riktig som master og slave? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Mulig det ble lit uklart ja, det er en ren lagringsdisk. Og det er en s-ata disk. Koblingen er det ikke noe galt med, når jeg bytter ut disken med en annen funker det fint. Det er disken det er noe galt med. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Er det altså noen som vet hvordan man kan ungå at PCen starter på nytt under windows-booting, slik at jeg kan få kjørt noen tester på den, evnt redde noe? Leste ett eller annet som master boot- et eller annet, kan det være dette? Hva betyr i såfall det? Setter umåtelg stor pris på alle svar. Lenke til kommentar
skille Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Prøvd å startet i sikkerhetsmodus? -trond Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Ja det har jeg, kommer desverre ingen vei med det heller. Den kommer bare ikke forbi windows-loadingen. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ja det har jeg, kommer desverre ingen vei med det heller. Den kommer bare ikke forbi windows-loadingen. En non-os sata disk kan jo plugges i etter at du har startet XP, funker det da ? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Trodde det bare var S-ATA II som hadde støtte for slik hot-swap jeg. Kanskje det ikke stemmer? Men jeg kan prøve det etterpå. Er det foresten noen som vet hvorfor PCen restarter pga disken? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) ----> Dobbelpost? <----- Endret 24. november 2004 av Mira Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Sett på bios: First Boot Device: HDD Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Sett på bios: First Boot Device: HDD Hmmm, har en liten anelse av at du ikke er helt sikker på hva du prater om, beklager hvis jeg tar feil. Men hva godt skulle det føre med seg? HDD 0 som er min systemdisk står for øyeblikket som 3rd boot device, jeg ser ingen grunn til å bruke en lagringsdisk som boot-device. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå