Gå til innhold

Skummel feilmelding, cheat? cs:s

Anbefalte innlegg

Hei.

startet opp cs:s og fikk denne feilmeldingen:

Game .dll loaded for "Counter-Strike: Source"
Error parsing 'BotProfile.db' - invalid template reference 'cipation'
Heap:  64.00 Mb
DS:stereo speaker configuration detected
Parsed 356 text messages
execing config.cfg
Can't use cheat cvars in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
Can't use cheat cvars in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
1 CPU, Frequency: 1.9 Ghz,  Features: AuthenticAMD SSE MMX 3DNow RDTSC CMOV FCMOV
execing valve.rc
execing autoexec.cfg

Hva i alle dager?

eneste jeg har gjort er å følge console, guiden til MrLee..

og så får jeg denne feilmeldingen, tør jo ikke joine servere nå, har allerede blitt bannet urettmessig for cheat i 1.6 fixer ikke en gang til.

Mvh

G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jau, en cvar er bare en consol setting, Hvis du bruker consol comandoen cvarslist (tror jeg) får du opp en liste over cvars, tags og kommentar (på noen av dem) da vil du se at det er en rekke cvars som er tagged som "cheat". Dette er ganske enkeld debug, eller andre typer komandoer som kan være kjekke i singleplayer eller når man debuger/teste maps, men som kan gi fordeler i multiplayer.

Det beste eksempelet jeg kommer på i farta er en cvar fra quake3 som tegnet inn alle verticles (dvs "hjørnene" i et polygon) som lyse punkter. Dette gjorde det lett for en mapper å få oversikt over hvor mange verticles som ble rendra til enhver tid, og se problemområder, men gjorde det også mulig å se fineders verticles bak vegger og liknende fra tid til annen. Forståelig nok var da denne komandoen markert som cheat, og fungerte kun når man kjørte maps/server i developer (sv_cheat 1) mode.

Jøss, dette var da ment som en liten kommentar, men ble av en eller annen grunn en avhandling, jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...