Paddington Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Jepp, tror du tror rett ;-) (med hensyn på bærturen, altså) Endret 23. november 2004 av Paddington Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Men er det ingen som bruker S-ATA som vet? Vel, det er ikke så nøye. Jeg kjøper IDE-versjonen. Det stod en plass at man måtte ha floppy for å installere OS med S-ATA og det er teit. Gidder ikke kjøpe floppy... Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 joda, jeg VET at du kan bruke S-ata disk og ide-brenner. Gjorde dette selv, helt til jeg bytta disk fordi S-ata disken min bråkte for mye... Satte inn en stillegående disk i steden som (tilfeldigvis) var IDE.... Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ja da er jo den saken grei Så da bør jeg velge S-ATA likevel kanskje? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Men er det ingen som bruker S-ATA som vet? Vel, det er ikke så nøye. Jeg kjøper IDE-versjonen. Det stod en plass at man måtte ha floppy for å installere OS med S-ATA og det er teit. Gidder ikke kjøpe floppy... S-ATA disker får du jo bruk for før eller siden uansett, så jeg ville bare hatt en løs floppy stasjon og koblet den på under installasjonen av driver. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 har en GAMMEL 133mhz PC liggende. Kanskje jeg kan bruke floppy fra den dersom jeg finner en driver? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Jeg har hatt P4 2.8 og har nå AMD64 3200+ og jeg vil si at AMDen jevnt over er mye sterkere. Jeg ville gått for en slik. Tror ikke du vil angre på den! Den er meget stabil og går som ei klokke i bunn og grunn. Endret 23. november 2004 av cybervision_ Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 har en GAMMEL 133mhz PC liggende. Kanskje jeg kan bruke floppy fra den dersom jeg finner en driver? Ja, du kan bruke den gamle floppy stasjonen. Du trenger ikke driver til denne, men du trenger diskett for å laste inn driver til S-ATA disk-kontrolleren under Windows XP installasjonen. Om du trenger S_ATA driver under installasjonen eller ikke avhenger av hovedkortet. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ja, du kan bruke den gamle floppy stasjonen. Det høres bra ut Da går jeg for: Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA og Nec ND-3500 16x DVD±R9 (som har IDE-grensesnitt) Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Hvis du tør så: https://prisguiden.no/vis_produkt.p..._review_id=6098 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=10590 Selv har jeg god erfaring med WD (ide) Endret 23. november 2004 av Paddington Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hmm...kanskje jeg må revurdere intel da... Men seriøst, vil jeg merke forskjellen? Noen har sagt at jeg bør prioritere mer RAM fremfor en stor prosessor... Kan bare bekrefte dette. Mye ram er helt nødvendig hvis du skal jobbe med bildefiler med litt størrelse. Ta f.eks. digitalkameraet mitt (5 Mpx). I minnet tar bildet opp 5 Mpx * 48bit (3x16bit/channel, dvs. kameraet tar egentlig 12bit) = 30MByte. Dette høres ikke så mye ut. Men, så skal jeg ha et par åpne, flytte de litt rundt, legge til tekster, lagre undo-data (helt nødvendig etter min mening), sette sammen et par og plutselig tar dette 200-400MB minne svært fort. Legg på OS, grafikkprogram og du swapper på 512mb RAM. Swapping mot harddisk er døden om du skal drive med bildebehandling. Har måttet gjøre det i noen tilfeller (har drevet med A3 plakat i trykkvalitet), og det er som å vasse i sirup. Så jeg vil sterkt anbefale mye RAM, i alle fall en GB (om du føler du ikke trenger dette, er ikke bildene dine så store at du trenger en 2.x GHz prosessor heller). Kjella Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Jeg har hatt P4 2.8 og har nå AMD64 3200+ og jeg vil si at AMDen jevnt over er mye sterkere. Jeg ville gått for en slik. Tror ikke du vil angre på den! Den er meget stabil og går som ei klokke i bunn og grunn. Ja vel ja For det første kan du ikke sammenligne de to. Da AMD'en er rated mye høyere. Dessutene r det snakk om bruksområder også. Jeg har en Intel og den er også stabil. Jaja. Endret 23. november 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Hvis du tør så: Hadde fått det for meg at Seagate barracuda S-ATA ikke bråket så mye. Var derfor jeg valgte den. Kanskje IDE-utgavene bråker mindre? Var forresten DELTE meninger om hvor bråkete den var. En skrev: - Konklusjon: Skal du ha en stille disk som også eg rask er dette en disk for deg. Og hvis du vil kvitte deg med store ide kabler. selv runde ide kabler er store i forhold til s-ata kabler. Ikke vet jeg! Anbefalinger om alternative GODE harddisker (120-200GB) i samme prisklasse og som ikke bråker mottas med takk! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 *kikke i kabinettet på jobben* Jo, S-ata'en som jeg har koblet fra pga bråk ved belastning er en barracuda 80 GIG 7200 RPM. Totalt ubrukelig!!!! Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Paddington. Seagte barracuda er kjent for å være noen av de harddiskene som bråker minst. Western Digital er ikke det! Ta en titt inne hos komplett på begge to og titt på spesifikasjonene. Der vil du se at Seagate oppgir 25db, og Western Digital 34db på 200GB S-ATA diskene sine. De fleste tester på nettet bekrefter dette, og tester av Seagate Barracuda (see tomshardware.com blant annet) viser at den er noe av det mest lydløse du får på harddisk fronten. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) OK! nå klarer jeg ikke bestemme meg Det thor78 skriver høres bra ut, men de erfaringene som står i prisguiden varierer fra "lydløs" til "fyrverkeri" Endret 23. november 2004 av Chatrine17 Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Cathrine. Ditt valg av Seagate Barracuda 200GB S-ATA er et ekstremt bra valg med tanke på lyd. Ditt valg av NEC 3500A DVD brenner er også veldig bra. Ikke noe problem å kombinere disse to i en maskin. Begge valgene er ganske rimelige også. Du får mye for pengene. Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Harddisken vil ikke støye noe mer fordi du velger S-ATA. Lenke til kommentar
Chatrine17 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 ok! Takk Thor! Da blir d S-ata allikevel... Lenke til kommentar
Thor78 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har selv en WD disk som jeg hater. Skal selv kjøpe den Seagate Barracuda 200GB S-ATA disken. Har en kompis som har to av den, og han er ytterst fornøyd og sier de bråker lite. Er også min mening etter å hå vært der på besøk og opplevd dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå