Vegarild Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg kjøpte meg en ny SE k500i forrige torsdag. Denne er bundet opp til netcom, og det nye simkortet mitt skal begynne å virke om en ukes tid. Jeg satte inn det nye simkortet bare for å titte litt på mobilens finesser. Da jeg prøvde ringelydene, kom det urene toner fra høytaleren. Det virket som om høytaleren er defekt. Og dette skjer før jeg har fått brukt den. Gikk tilbake til butikken der hvor jeg hadde kjøpt den, og de tilbudte seg å reparere den, men det ville ta ca tre uker. Jeg syntes det hørtes helt urimelig ut, siden de hadde gitt meg en vare med mangel. Har jeg noen rettigheter som gir meg ny mobil, eller har de lov til å selge defekte varer? Vegard Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei Du har ikke krav på ny vare før de har forsøkt reparere den tre ganger samme feil.Og du kan ikke kreve ny vare så sant det er billigere å reparere enn å gi ut ny vare. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvis du hadde sjekket ut dette første dagen så hadde du nok fått en ny på DOA eller som god kundeservice. Dessverre, tror du må vente de 3 ukene. Uansett får du en mobil som 99% virker bra igjen siden den har vært på service. Tenk på den positive siden. Forresten skjønner jeg ikke at du orket å vente så lenge uten å "fikle" med den, hadde jeg aldri klart ihvertfall he he Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Her anbefaler jeg at du tar kontakt direkte med Sony Ericsson for å få høre hva de synes. Hør om den oppfyller kravene for DOA (dvs at du får ny telefon med en gang), så vidt jeg vet så er det antall minutter telefonen er _brukt_, eller samtalevarighet, som er det viktige her, ikke hvor lenge siden det er du kjøpte den. Få en veiledende uttalse fra SE, og gå så til butikk. Om det er slik at telefonen ikke oppfyller kravene for DOA, så vil du måtte vente på reparasjon ja, men du har krav på lånetelefon om reparasjon tar mer enn 7 dager. (Dvs en 3510i eller lignende). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 her var det en del tull. alastor hadde forsvidt riktig, men det er ikke Sony Ericsson som svarer for om det er DOA. (tidligere gjorde de det) Innen 7 dager så vil feil være regnet som DOA på telefonen. Beste du her kan gjøre er å ringe Teleservice og be om å få snakke med ansvarlig for Sony Ericsson. Forklar situasjonen for han, så får du se. Erfaringsmessig så har dette fungert veldig bra. Har fått doa 2 dager senere på en Nokia telefon fordi det var helg o.l. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det visste jeg ikke, takk . Men har de da delegert ansvaret til Teleservice, slik at det er bare disse som kan svare? Da burde det iallefall bli enklere å få snakke med noen! Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Hei Du har ikke krav på ny vare før de har forsøkt reparere den tre ganger samme feil.Og du kan ikke kreve ny vare så sant det er billigere å reparere enn å gi ut ny vare. forbrukerportalen.no Her står det endel om sånne ting.. **EDIT** Sletta quote fra forbrukerportalen.no.. Leste over det smoker2 sa en gang til, og så det var ganske vettugt det han/hu kom med... Sjekk alikevel ut den linken! Du skal kunne velge en ny vare framfor reperasjon hvis det er billigere enn å få den reparert... Helt riktig det smoker2 Endret 24. november 2004 av wunderbaum Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det visste jeg ikke, takk . Men har de da delegert ansvaret til Teleservice, slik at det er bare disse som kan svare? Da burde det iallefall bli enklere å få snakke med noen! SEM kan ikke lenger si stort mer enn "innenfor 7 dager er det på oppaknings grantien", men det er selvfølgelig noe med samtale tider osv osv. Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Beklager sterkt for OT. Når har SE gitt Teleservice (Norway, regner jeg med) ansvaret for reklamasjons/doa saker?. dette var nytt for meg, Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 SEm opplyste det til meg under en doa forespørsel på en T630. kan være at jeg ble misforstått: teleservice har ansvaret for å godkjenne en doa. som feks de har for nokia. Det er den beskjeden jeg har fått. Lenke til kommentar
Vegarild Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Snakket med sjefen på Expert på Hasle på mandag, og jeg fortalte hvordan det lå an. Han var veldig imøtekommende, og da han skulle gå for å sjekek om telefonen var brukt, hadde en ansatt sendt den inn til reperasjon selv om jeg sa de skulle vente til etter at jeg hadde snakket med sjefen. Virket nærmest som om de prøver å gjøre alt for at jeg ikke skal få ny mobil. Jeg har som sagt ikke hatt mulighet til å ringe med mobil siden jeg tidligere hadde chess ab, og telefonen vår låst til netcom. Han sa han skulle ta kontakt med teleservice med en gang, for så å ringe meg tilbake. Nå er det gått fire dager siden han lovet meg det, og jeg har enda ikke hørt noe fra han. Nei, nå er vel teleservice ferdig med lunsjen.. Prøver å ringe de nå. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Akkurat Expert og service har jeg ihvertfall dårlig erfaring med Siden det var en så stor kjede, rart de ikke kunne gi deg en ny telefon. Tror det hadde vært lettere for de å få DOA på den. Jeg fikk ihvertfall en splitter ny T630 på Elkjøp selv om det hadde gått 29 dager siden jeg kjøpte den. Var selgeren selv som sa det, ikke mitt forslag. Uansett så ønsker jeg deg lykke til P.S Du kan jo ringe til han fyren i dag da, eller snakke med han i butikken. Lenke til kommentar
Vegarild Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Nå har jeg funnet en løsning. Ringte til Teleservice, og de sa at hvis mobilen var under en uke gammel, så skulle jeg få ny. Ringte så til sjefen på expert og fortalte hva teleservice sa. Det hadde han aldri hørt om, så han begynte å snakke om det kanskje var fuktskader som hadde ødelagt mobilen min.. holdt på å falle av stolen da han sa det. fuktskader på en ny mobil dekkes ikke av garanti. skjønner ikke helt hvordan han kunne si at det var fuktskader siden mobilen ikke hadde blitt brukt. Han hadde sendt inn mobilen min til reperasjon på et annet serviceverksted, og jeg insisterte på at han skulle hente mobilen med en gang slik at jeg kunne ta turen til Teleservice selv for å bytte den. Han lovet at mobilen skulle være på expert i morgen, men at han ikke kunne gi meg ny mobil før teleservice hadde sett på den, så jeg får ta turen selv. Forhåpentligvis har han hentet mobilen i morgen, så da skal jeg hente den hos expert for så å dra til teleservice. nekter å ha noe mer med expert å gjøre. Elendig kundeservice. Har veldig lyst å banne og skrike, men holder meg for god for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå