Gå til innhold

Creative SB Audigy 2 Value


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, for å si det på en annen måte: er det noen vits i å bytte ut mitt Creative SoundBlaster Live!  kort mot et av de nevnte kortene? Det skal bruke til spill og musikk for det meste.

Tror kanskje du vil få mer glede av Creative-kortet til spill, siden det har bedre EAX-støtte. Creative er vel den aktøren som fortsatt påvirker mest av lydstandarden i spill. Dolby Digital vil jeg også ha foretrukket fremfor de andre standardene. Kortet har også firewire-støtte, som jo er nødvendig f.eks. til DV-redigering osv.

Et budsjettkort som jeg heller ville ha valgt er ZS-varianten, med bredere funksjonalitet til en ikke så mye høyere pris.

Lenke til kommentar
Kortet har også firewire-støtte, som jo er nødvendig f.eks. til DV-redigering osv.

Et budsjettkort som jeg heller ville ha valgt er ZS-varianten, med bredere funksjonalitet til en ikke så mye høyere pris.

bare en liten rettelse kortet har ikke firewire!

det kortet du linker til derimot har firewire

Helt riktig, takk for påpekningen! I så fall enda bedre grunn til å velge Creative SB Audigy 2 ZS, men det er jo mest ut fra mine behov ;)

Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Live! til Audigy2 da jeg oppgraderte i høst. Merker ikke den helt enorme forskjellen. Audigy2 har litt klarere lyd, men jeg tror du vil klare deg lenge med live! dersom du ikke har veldig store krav til lyd. For ordens skyld så kostet mitt rett under 1000 men jeg tror det er det samme sånn cirka. Uansett så er det jo ikke en veldig stor investering... :roll:

 

Lyden i begge kortene er helt kurant og jeg har ikke hatt noen driver problemer, hverken med det gamle p4 systemet mitt eller 754 AMD64 som jeg kjører nå.

 

Lykke til med kjøpet! :)

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

Hovedproblemet jeg har med det nåværende kortet mitt er at lyden skurrer i både Far Cry og Half Life 2. I HL2 mistenker jeg at det er en bug på gang, siden det er mange andre som har det samme problemet. Et annet problem er at kortet mitt kom sammen med en Dell PC jeg har kjøpt, og Dell har jo selvfølgelig tweaket kortet, slik at jeg må laste ned spesialdrivere til det, og de kommer ut ca 1 en gang i året :roll:

Men hvis forskjellen ikke er så stor, så er det jo liten vits i å oppgradere da.... eller?

Lenke til kommentar
Hovedproblemet jeg har med det nåværende kortet mitt er at lyden skurrer i både Far Cry og Half Life 2. I HL2 mistenker jeg at det er en bug på gang, siden det er mange andre som har det samme problemet. Et annet problem er at kortet mitt kom sammen med en Dell PC jeg har kjøpt, og Dell har jo selvfølgelig tweaket kortet, slik at jeg må laste ned spesialdrivere til det, og de kommer ut ca 1 en gang i året :roll:

Men hvis forskjellen ikke er så stor, så er det jo liten vits i å oppgradere da.... eller?

Hvis dette er den eneste grunnen, ser jeg ikke noe hastverk med oppgradering. Skurringen antar jeg er et driver-problem, ikke et problem med kortet, hvis det bare er i forhold til de to spillene. Du kan evt. prøve Creative sine drivere til Live-kortet.

Lenke til kommentar
Creative er vel den aktøren som fortsatt påvirker mest av lydstandarden i spill.

Creative påvirker lydstandarden mest ja... ved å holde den tilbake.

EAX 1.0 og 2.0 stinker og jeg greier ikke engang å finne ut hvilke spill som støtter høyere versjoner. At de har DENNE demonstrasjonen på sidene sine er og også latterlig. Hva er det som er 3D ved den? Men for all del, kortet er billigt, men ikke bli blendet av flotte navn og høye tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...