bonaqua Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 har fulgt ein guide dere har om sata disker her på forumet, fått disken til åfunke etter den guiden, innstallert windows xp på den for eg vil bruke den som master disk, så har eg to ide disker som eg vil bruke som vanlige ekstra hardisker. problemet mitt er at eg ikkje får meir enn ein av dei diskene til å funke på likt.kommer til "update dma..... sucsess" i oppstarten når begge diskene er tilkoblet.men viss eg berrre kobler til ein disk starter den slik eg vil. nokon som kan forklare meg korleis eg skal stille inn ein dvd brenner ein sata disk western digital 200 gb(som windows skal ligge på) ein 160 GB hdd western digital ide disk ein 120 GB hdd samsund ide disk korleis skal dei gamle diskene kobles i forhold til ide kabel 1 og to, master og slave,slik at eg får alt til å virke isammen. hovedkortet er av typen aopen k89max 64-bit ed. nokon som har ein ide? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 forsøkt cable select på IDE-diskene? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Tja. jeg har en ettermontert kontroller. som booter etter at de andre diskene er valgt. (Kjører alle systemdiskene på den nye kontrolleren og CD osv på de gamle). Problemet mitt var at i BIOS så stod boot device på C: osv. Så satte jeg det til disabled. Bootet på nytt. samme resultat. (Jeg hadde HDn til PS2 inni på hovedkortkontrolleren). Så slo jeg alle first, second og third bootdevice til disabled. gikk inn på BIOS til kontrollerkortet og valgte Boot på systemdisken. Alle problemer løst. Vet ikke om det kan hjelpe deg, men kanskje hvis den booter vanlig IDE for S-ATA. Og Ja. det er S-ATA på kontrollerkortet. Har ikke somlet meg til en ny disk enda. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 leste ein plass på forumet at viss eg satte ide diskene til none i bios så ville alt bli bra, som sagt så gjort og nå er alt god gang... bortsett fra at musa har sluttet å virke i windows. ¨når eg putter i musen kommer det lys på det optiske,men får ikkje til å bevege noko på den. når eg putter i ei usb mus med kule går den berre sidelengs.... dette oppstod etter at eg la inn windows på den nye sata disken,musen funket heller ikkje under windows install... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå