Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Hei. Har kjøpt meg nytt skjermkort (les emnefeltet). Det jeg lurer på om dette kortet kan moddes til x800xt ? Jeg leste en plass på nettet, men jeg husker ikke hvor På den nettsiden sto det ettpar bilder av kortet demontert, og de var påpasselige med å nevne flere ganger at man kunne se de ekstra pipelinene som x800xt har, og at disse var intakte. Det var visst også enkelt å klokke dette kortet mitt til x800xt hastighet. Tror ikke at dette er ett VIVO kort men det skal ha Samsung 2.0ns GDDR3 minne på 256mb. Dette kortet har 8 pipes. Mot 800xt sine 16. Men det har 6 "vertexshader pipelines"?, det samme antallet som x800xt har. Endret 21. november 2004 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 nei.. x800xt har 16pipes! det kortet du har kan nok ikke moddes uten hardmodding, men du kan altids prøve! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Og hvor finner jeg eventuelt xt bios til kortet ?? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Iallefall ikke her. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) hadde ikke prøvd å flashe kortet, hvis jeg hadde vært deg. du må fysisk åpne pipes, noe som kan gå galt, og i ditt tilfelle er sannsynligheten utrolig stor for at det kan gå galt, ta å overklokk den i stedet. nei.. x800xt har 16pipes! dumt svar. ha skrev det jo.. Dette kortet har 8 pipes. Mot 800xt sine 16. edit: det stemmer x800xt har 6 vertex shader pipes ref: http://www.ati.com/products/radeonx800/subsite/index.html Endret 22. november 2004 av Valent Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg er veldig spent på å se om det faktisk funker... I alle fall få det til X800PRO. Prøv med Rivatuner først! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei. Har kjøpt meg nytt skjermkort (les emnefeltet). Det jeg lurer på om dette kortet kan moddes til x800xt ? Jeg leste en plass på nettet, men jeg husker ikke hvor På den nettsiden sto det ettpar bilder av kortet demontert, og de var påpasselige med å nevne flere ganger at man kunne se de ekstra pipelinene som x800xt har, og at disse var intakte. Det var visst også enkelt å klokke dette kortet mitt til x800xt hastighet. Tror ikke at dette er ett VIVO kort men det skal ha Samsung 2.0ns GDDR3 minne på 256mb. Dette kortet har 8 pipes. Mot 800xt sine 16. Men det har 6 "vertexshader pipelines"?, det samme antallet som x800xt har. så vidt jeg kjenner til klipper ati over pipene, utenom på vivo kortene hvor de låses i bios.. ? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 hadde ikke prøvd å flashe kortet, hvis jeg hadde vært deg.du må fysisk åpne pipes, noe som kan gå galt, og i ditt tilfelle er sannsynligheten utrolig stor for at det kan gå galt, ta å overklokk den i stedet. nei.. x800xt har 16pipes! dumt svar. ha skrev det jo.. Dette kortet har 8 pipes. Mot 800xt sine 16. edit: det stemmer x800xt har 6 vertex shader pipes ref: http://www.ati.com/products/radeonx800/subsite/index.html han har redigert! han hadde skrivi at det hadde 12! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg har aldri hørt om at x800 SE kan moddes. Jeg vet at x800 pro VIVO modder til XT lett og enkelt, men har ike hørt tilsvarende om x800 SE. Anntar det er lite like sansynlig (men dog mulig) som ved en x800 pro non-VIVO? -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei. Har kjøpt meg nytt skjermkort (les emnefeltet). Det jeg lurer på om dette kortet kan moddes til x800xt ? Jeg leste en plass på nettet, men jeg husker ikke hvor På den nettsiden sto det ettpar bilder av kortet demontert, og de var påpasselige med å nevne flere ganger at man kunne se de ekstra pipelinene som x800xt har, og at disse var intakte. Det var visst også enkelt å klokke dette kortet mitt til x800xt hastighet. Tror ikke at dette er ett VIVO kort men det skal ha Samsung 2.0ns GDDR3 minne på 256mb. Dette kortet har 8 pipes. Mot 800xt sine 16. Men det har 6 "vertexshader pipelines"?, det samme antallet som x800xt har. så vidt jeg kjenner til klipper ati over pipene, utenom på vivo kortene hvor de låses i bios.. ? Mulig de klipper pipene, men som jeg sa i innlegget, så er de ekstra pipene inntakte. Husker ikke hvilken hardware side jeg var inne på, men bildet og kommentaren var det er 16 pipes på kortet men bare 8 er altså i bruk på mitt kort. Og i og med at de sier at at det var veldig enkelt å klokke kortet til xt hastighet, så tenkte jeg at jeg skulle prøve da sjø.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå