Gå til innhold

Sapphire x800 se

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Hei.

Har kjøpt meg nytt skjermkort (les emnefeltet). Det jeg lurer på om dette kortet kan moddes til x800xt ? Jeg leste en plass på nettet, men jeg husker ikke hvor :ohmy: På den nettsiden sto det ettpar bilder av kortet demontert, og de var påpasselige med å nevne flere ganger at man kunne se de ekstra pipelinene som x800xt har, og at disse var intakte. Det var visst også enkelt å klokke dette kortet mitt til x800xt hastighet.

Tror ikke at dette er ett VIVO kort men det skal ha Samsung 2.0ns GDDR3 minne på 256mb.

Dette kortet har 8 pipes. Mot 800xt sine 16.

Men det har 6 "vertexshader pipelines"?, det samme antallet som x800xt har.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde ikke prøvd å flashe kortet, hvis jeg hadde vært deg.

du må fysisk åpne pipes, noe som kan gå galt, og i ditt tilfelle er sannsynligheten utrolig stor for at det kan gå galt, ta å overklokk den i stedet.

nei.. x800xt har 16pipes!

dumt svar. ha skrev det jo..

edit:

det stemmer x800xt har 6 vertex shader pipes

ref:

http://www.ati.com/products/radeonx800/subsite/index.html

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Hei.

Har kjøpt meg nytt skjermkort (les emnefeltet). Det jeg lurer på om dette kortet kan moddes til x800xt ? Jeg leste en plass på nettet, men jeg husker ikke hvor :ohmy: På den nettsiden sto det ettpar bilder av kortet demontert, og de var påpasselige med å nevne flere ganger at man kunne se de ekstra pipelinene som x800xt har, og at disse var intakte. Det var visst også enkelt å klokke dette kortet mitt til x800xt hastighet.

Tror ikke at dette er ett VIVO kort men det skal ha Samsung 2.0ns GDDR3 minne på 256mb.

så vidt jeg kjenner til klipper ati over pipene, utenom på vivo kortene hvor de låses i bios.. ?

Lenke til kommentar
hadde ikke prøvd å flashe kortet, hvis jeg hadde vært deg.

du må fysisk åpne pipes, noe som kan gå galt, og i ditt tilfelle er sannsynligheten utrolig stor for at det kan gå galt, ta å overklokk den i stedet.

nei.. x800xt har 16pipes!

dumt svar. ha skrev det jo..

edit:

det stemmer x800xt har 6 vertex shader pipes

ref:

http://www.ati.com/products/radeonx800/subsite/index.html

han har redigert! han hadde skrivi at det hadde 12!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Hei.

Har kjøpt meg nytt skjermkort (les emnefeltet). Det jeg lurer på om dette kortet kan moddes til x800xt ? Jeg leste en plass på nettet, men jeg husker ikke hvor  :ohmy:  På den nettsiden sto det ettpar bilder av kortet demontert, og de var påpasselige med å nevne flere ganger at man kunne se de ekstra pipelinene som x800xt har, og at disse var intakte. Det var visst også enkelt å klokke dette kortet mitt til x800xt hastighet.

så vidt jeg kjenner til klipper ati over pipene, utenom på vivo kortene hvor de låses i bios.. ?

Mulig de klipper pipene, men som jeg sa i innlegget, så er de ekstra pipene inntakte. Husker ikke hvilken hardware side jeg var inne på, men bildet og kommentaren var det er 16 pipes på kortet men bare 8 er altså i bruk på mitt kort.

Og i og med at de sier at at det var veldig enkelt å klokke kortet til xt hastighet, så tenkte jeg at jeg skulle prøve da sjø....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...