unicus Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Heisann! Jeg har en stund slitt med ganske dårlig ytelse på min maskin med følgende oppsett: Asus P4C800Deluxe Pentium4 2.8Ghz 800 2x256 Corsair TwinX 3200 ram Har lenge kjørt denne i "Dual Channel" modus. Det er fire sloter. såkalt DImm A1 og A2, og b1 og b2. hvis jeg setter brikkene i a1 og a2 (blå) får jeg Single Channel or virtual single channel mode, og ramen blir bare målt som 256mb. Hvis jeg setter den i de to svarte (b1 og b2) blir det registrert som 512mb ram med ddr400. Det er det sistnevnte oppsettet jeg bruker akkurat nå. Legger ut to bilder som dere kan se på hvordan det er nå, det er informasjon hentet ut av CPU-z. Kan noen vennligst ta en titt på det jeg har skrevet og gi meg informasjon om dette er det mest optimale oppsettet så hadde jeg blitt veldig glad. CPU-z screenshot 1 CPU-z screenshot 2 MVH, Christer Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Så lenge brikkene står i spor med samme farge kjører systemet dual chanel.... Og ja du har dual chanel nå. Dual er optimalt til Pentium 4. har du prøvd å bruke 1a og a2?? og det gav bare 256 mb? isåfall er det noe galt med hovedkortet mvh Espen Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg tror det er slot 1-3 som skal brukes i dual på det hovedkortet Men uansett står det i bios da du booter uten den "Bootscreenen/logoen" om du kjører dual eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå