Gå til innhold

PS2 - Online spill (Fifa 2005)

OleP

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg har kjøpt meg den nye PS2 med Fifa 2005. Når jeg på Fifa 2005 prøver å conencte meg til andre brukere får jeg ofte feilmeldingen "kan ikke connecte til brukeren". Ganske irriterende, er bare èn av fire ganger at det virkelig går.. Av og til mer enn det!

Så spurte jeg en på VGD om han hadde lignende problemer, og det hadde han ikke. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Jeg har Chello Plus og har èn linje på 2mbit, så jeg aner ikke hva som er galt. Er det noen av dere som har lignende problem? Jeg har forresten en router, sånn at alle i huset får tilgang til internett..

Må også nevne at det i januar starter en stor turnering, hvor nordmenn kan delta i PL, og spille mot hverandre. Du må bære tidlig ute om du vil ha ett bra lag.. Registrer deg på http://superserien.bravehost.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et lignende problem til Need For speed Underground. Du må trolig gå inn i routeren din og åpne porter til PS2'ens IP adresse.

Først må du vite IP adressen til routeren, deretter skrive den in i nettleseren din. nå er det mulig du får opp en log inn boks, bare skriv admin (alt dette står sikkert i bruksannvisningen til routeren). Nå må du bare finne menyen for port åpning, du trenger antagelig bare og åpne UDP porter. Det står hvilke porter som skal åpnes i bruksannvisningen til spillet eller på en lapp i coveret.

Routeren beskytter automatisk mot innkommende pakker som går på UDP. Hvis du ikke åpner porter vil routeren sperre for disse pakkene og du vil ikke kunne conecte til andre. Jeg gjorde dette på en D-Link 604.

Håper det ikke hørtes alt for avansert ut.

PS: PS2'ens IP adresse finner du når du kjører netverksdisken og velger diagnostiks. (Vet ikke om det følger med en slik på de nye)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...