Lanka Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det vil si i IE,Opera,FireFox osv..... Bakgrunnen min er som den under. Det jeg vil er at denne bakgrunnen skal forholde seg likt uansett mengde tekst jeg har på siden min. Altså når man scroller så er det kun teksten som scrolles. Og bakgrunnen blir på en måte bare liggende stille der den er. Vanligvis beveger bakgrunnen seg, og et motiv som bakgrunn blir oftest repetert gang på gang hvor lenger ned man kommer. Er det en måte å fikse det på. Og i tillegg gjøre dette kompatibel med Opera, Mozilla osv.. Lenke til kommentar
casualtie Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Legg teksten / innholdet i en div tag hvor du har scroll: <div style=" overflow: scroll; height: 100px; width: 100%; "> Ditt innhold </div> Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Hvis dette gjelder en hel side da? Skal absolutt alt inn der da? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 En ting du bør gjøre, er å klippe det bilde så du bare har 1px bredde på bildet. Så kan du heller repetere dette bilde i x-retningen. Hvis du vil at bakgrunnen skal være "fixed" selv om du scroller tekst/siden opp og ned, så kan du prøve deg på denne (CSS): body { background: url(bakgrunnsbildeditt.gif) top left repeat-x fixed; } Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Jeg prøvde det trikset ditt med 1 px, men i Photoshop, når jeg skal få 1 pixel i bredden så får jeg følgende feilmelding : Warning, no pixels are more than 50% selected. The selection edges will not be visible Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg prøvde det trikset ditt med 1 px, men i Photoshop, når jeg skal få 1 pixel i bredden så får jeg følgende feilmelding : Warning, no pixels are more than 50% selected. The selection edges will not be visible Legg heller hele bildet inn i paint, og forminsk det deretter. Det er meget lettere. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Vil gjerne bruke Photoshop. Hvordan nullstiller jeg feather-effekten slik at jeg kan få merket av et område med 1 px bredde. Slik at jeg kan ha det som bakgrunn Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 kan du ikke bare bruke crop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå