regeli Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har en AMD XP 2200+ (1,8GHz) som ligg rundt 80 grader hele tiden og 85 grader med belastning. Systemet kjører 100% feilfritt i spill og til vanlig bruk. Dette er vel altfor varmt? På tide å bytte kjøler? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det er litt i overkant ja :!: Sikker på at ikke temp måleren er feil, hvis ikke, kjøp deg ei ny vifte eller klokk ned Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ja alt for varmt. Max temperaturen for CPUer ligger rundt 85 grader. SKAFF deg ny/bedre kjøling med en gang Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ja alt for varmt. Max temperaturen for CPUer ligger rundt 85 grader. SKAFF deg ny/bedre kjøling med en gang Jeg sliter også med det samme. CPU på 51 grader og CPU diode på 70 grader. Problemet er at jeg ikke veit hvilke som er den jeg skal kontrollere. Ikke veit jeg forskjellen på dem heller. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ja alt for varmt. Max temperaturen for CPUer ligger rundt 85 grader. SKAFF deg ny/bedre kjøling med en gang Jeg sliter også med det samme. CPU på 51 grader og CPU diode på 70 grader. Problemet er at jeg ikke veit hvilke som er den jeg skal kontrollere. Ikke veit jeg forskjellen på dem heller. samma her. mbm5 viser 42 grader og BIOS viser 50. Prøv å lag et termometer selv. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?grp=3800&toc=3895 Lenke til kommentar
notnA Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Kjenn etter på kjøleribba om den virkelig er så varm. Lenke til kommentar
Netforce Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har en XP2500 som ligger rundt 60 grader, vet at det er noe høyt men planen er å få på plass vannkjøling før jul Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det eneste som er til å stole 100% på er fingertuppene dine. Du får ingen nøyaktig temperatur, men kan kontollere om det du får fra hovedkortet virker sannsynlig. Hvis prosessoren har 80 grader så har du nok ikke lyst til å sitte med fingrene på kjøleribben så alt for lenge. Lenke til kommentar
wim Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ofte er det BIOS som rapporterer feil temperatur i slike tilfeller. Last ned nyeste BIOS oppdatering og flash. Sjekk temperaturen etter dette. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Sikker på ta den sitter sikkelig på da? Jeg hadde satt min på feil vei Da ver tempen en del høyere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå