noskarifaoda Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har en del problemer med pinging, da eg får førespørsel avbrutt kanskje 1-2 ganger pr. minutt eller oftere. Pinger sider som f.eks. www.vg.no og lignende. Internettlinja er 2mbit som blir fordelt ut på kanskje 15 stk. i et bygg. Har selv koblet meg til den trådløse routeren via. kabel og fant ut at pingen vart bedre da. Periodevis vel og merke! Den varierer noe jevlig, og dette er også en del av problemstillinga... Kva kjem dette av?? (kan være opp i 1 sek ping) Har belastningen på linja noe å si for pingen eller førespursel avbrutt? (forklar ) All hjelp er bra! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 er signalet bra til routeren? Står den langt fra der du pinger ifra(altså er det f.eks betong vegger ell.?) Den kan rettogslett vere dårlig signal.. Lenke til kommentar
noskarifaoda Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Kobler til routern via kabel nå, så det skulle ikke være noe problem. Har til tider hatt veldig bra ping, men med en del førespørsel avbrutt. Men stort sett er pingen dårlig! Routeren eg kobler til deler kun ut internett i vår etasje, den routern er koblet via kabel til router i etasjen under. Internett blir koblet til routeren i etasjen under. Korleis er det med linjebelastning og ping? og førespørsel avbrutt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå