Gå til innhold

Problem med filoverføring, lokale innstillinger!

Thel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått som jobb av fattern med å fikse pc'en!

Maskinen deres har fått total anfall, jeg trur mange filer i windows er korrupte og ødelagte. Man kommer seg ikke inn i windows en gang lengre!

Jeg tenkte jeg skulle ta hdd'en deres over i min maskin for å ta backup av mailene deres osv før jeg formaterte og innstalerte windows på nytt. Det var her problemene startet!

Alt ser ut til å funke, og jeg ser meg litt rundt på hardiscen min, og deres for å sammenligne. Til slutt fant jeg ut hvor mine mailer i outlook befinner seg, og jeg tenkte jeg skulle ta over deres mail'er. Dette går derimot ikke.

Jeg kommer meg inn på "documents and settings", og inn på "Helge" som min far heter. Når jeg prøver å gå inn på lokale innstillinger kommer det bare f:\documents and settings\Helge\lokale innstillinger er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang.

Jeg skjønner jo at dette har med sikkerhet osv å gjøre. Men finnes det en vei og kommer seg rundt så jeg får tatt over mailene? De er veldig viktige for faren min ettersom mange av de inneholder info og andre ting fra jobben han kan få bruk for senere.

Er det i det hele tatt nødvendig å formatere og innstalere OS på nytt, er det noen mulighet for å "reparere" windows? Jeg kommer jo ikke inn i det.

Håper på raske og gode svar. Er ikke helt med på dette med Windows og operativsystemer. Er mer hw freak:P Er vel første posten på programvare forumet! :D

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...