Efreet Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har ei vifte på hovudkortet mitt, heilt ny PC. Men vifta er temperaturstyrt og eg ser temperaturen ofte smyger seg over 50 grader, og det var isted då vifta hadde 1400rpm, den er ofte også nede i 700rpm, eg vil at den skal gå like raskt som eg har sett den gå, 2600RPM. konstant. Korleis får eg vifta til å holde den hastigheten konstant? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Klipp av temp. sensoren-> snurr sammen de 2 ledningsstumpene-> mariner dem i teip-> konstant RPM. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 korleis ser eg kva ledning som er temp. sensor? Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Finnes det noen annen måte å gjøre det på enn å klippe av sensoren? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 korleis ser eg kva ledning som er temp. sensor? Det henger vanligvis en litt en klump ut fra vifta. det er IKKE en av ledninge som går til HK. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det er en ledning som går fra vifta og ned i kjøleribba. Finn den, og røsk den løs fra ribba. Bare klipp den av og tvinn sammen. Jeg gjorde det, og er strålende fornøyd. Styrer nå vifte i Speedfan hvis det blir for ille eller når jeg skal idle. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ahvengig av hvilket hovedkort og hvilken BIOS du har, så er det mulig i BIOS å stille hvilken temperatur CPU skal ha for at viften skal gå på maks. Still temperaturen så lavt at viften går på maks hele tiden. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Hmm, Core Center lot eg ta den på high speed istedenfor auto. så fekk fikset det uten noen form for saksebruk. men takk for hjelpa uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå