Gef Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Fikk for 2 dager siden en mail fra ei veninne (som jeg trodde jeg kunne stole på) som er på spansk (hun kommer fra Chile). Overskriften på mailen var "Neptuno y Mercurio", jeg åpnet den og så at det var lagt med ei fil til mailen. I selve mailen stod det "Que relación tienen estos planetas?,miralo y luego me cuentas,chao." Jeg tenkte...greit, hun har lagt med noe, sikkert noe hun vil jeg skal se. Jeg åpnet filen, og det kom opp en hel hau med beskjeder på spansk som jeg kun kunne klikke OK til. Etter det tenkte jeg ikke over det mer. Senere på kvelden skulle jeg høre på musikk i winamp. Jeg trykkte dobbeltklikk på den ene sangen, og så at winamp bare rullet nedover på sangene (det fant ingen sanger). Jeg gikk så inn i Min Datamaskin for å se hva det kunne være. Jeg har 5 disker i maskinen og hadde tidligere den dagen 1GB ledig på alle tilsammen. Da jeg var inne nå, så jeg at jeg hadde plutselig 30GB ledig på den ene disken, 10GB på den andre og 15GB på den tredje. Jeg gikk inn og så at all MP3 var forsvunnet. Jeg gikk så inn på C: for å finne ut hva som var forsvunnet der. Så og si alle bildene var borte vekk, og enkelte filer til programmer. Så nå har jeg mistet endel minner jeg hadde fra min avdøde farfar og familie minner. Filen som jeg åpnet heter Planetario.zip, jeg har prøvd å søke på google etter filen, men får bare masse opp på spansk. Jeg har søkt gjennom maskinen med antivirus programmer som Norton og Luke Filewalker, men ikke funnet noe. Jeg prøvde et recovery program i går for å få tilbake noe ivertfall...det fikk jeg, men i dag, da jeg skrudde på maskinen, var det borte vekk igjen. Noen tips? (vil helst ikke formatere) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Den er kjip... Det første du bør gjøre er å få frem taskmanager og avslutte alle prosesser som ikke er nødvendige. Deretter trykker du start -> kjør -> msconfig, og sjekker gjennom "startup" og huker bort alle filene du ikke kjenner til. Da er i alle fall viruset stoppet midlertidig. Kjør en recovery igjen og lagre filene på en sikker plass (f.eks en disk du kan ta ut). Når det er gjort må du skaffe deg et program som scanner og fjerner virus skikkelig. Husk at hvis du lagrer filer på harddisken, blir det mindre og mindre sjanse for at de slettede filene kan gjennopprettes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå