Gå til innhold

Samme bilde på flere Skjermer


Andersgh

Anbefalte innlegg

Hei! er litt usikker om dette er riktig sted å poste, men fant ingen bedre alternativer så jeg forsøker meg.

 

Skal bygge hus og har følgende "plan"

 

En pc plassert i et rom under trappa, derfra trekke DVI kabler til 4 punkter i huse . (Kjøkken, Stue, Loftstue og Soverom) Skal ha LCD eller plasma på disse stedene. Ved hjelp av Logitechs bluetooth tastatur regner jeg med å nå pc`n fra alle disse rommene

 

Tv signalene skal jeg kjøre trådløst med en "sentral", også denne fra under trappa, med en Philips VL 1400 (med 4 kilder, DVD, VHS, Satellitt 1 Canal digital, Satellitt 2 Visat) og 4 mottakere koblet til denne.

 

Tror tv opplegget skal funke bra, men lurer på om noen har forsøkt noe liknende med en slik DVI splitter før, og om noen har erfaringer som kan deles.

 

Håper med dette å slippe unna kabelhelvete som jeg lever i i dag. :D

 

For all del er også interessert i om noen har noe på tv biten å bidra med

 

 

Mvh

 

Anders

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde nok trukket kabler for flere 'punkter' for tastatur og mus når du først trekker kabler for skjerm.

her burde det da være usb som gjelder..

Da er det jo bare å plugge i en usb hub, og så har du tilgang til stort sett hva som helst, minnekort (med minnekortleser da), eksterne harddisker, mp3 spillere, lydkort.. ja stort sett hva som helst...

Lenke til kommentar
Jeg hadde nok trukket kabler for flere 'punkter' for tastatur og mus når du først trekker kabler for skjerm.

her burde det da være usb som gjelder..

Da er det jo bare å plugge i en usb hub, og så har du tilgang til stort sett hva som helst, minnekort (med minnekortleser da), eksterne harddisker, mp3 spillere, lydkort.. ja stort sett hva som helst...

Hvor lang kan en USB kabel være?

Lenke til kommentar
Ellers er jeg veldig skeptisk til at du når maskinen med bluetooth fra hele huset. Jeg hadde nok trukket kabler for flere 'punkter' for tastatur og mus når du først trekker kabler for skjerm.

siden maskinen vil stå under trappen, er det ikke mere en ca 6-7 m i luftlinje til alle brukerstedene, burde ikke dette gå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...