Gå til innhold

Vinterbilder fra der du bor


HrSteen

Anbefalte innlegg

Tok noen bilder forrige helg, skulle egentlig ta bilder av fugler for å teste ut Bigma'en min, men så så jeg noe annet. Dette er ett av mine beste bilder hittil (har noen flere på fotopic siten min også), håper dere liker det :)

 

 

Snømus likner fryktelig på Røyskatt, men har ikke sort tipp på halen og er noe mindre.

 

Dyret var ca 20 cm langt og rundt 3 cm bred fra kinn til kinn, på dette bildet, sto den rundt 10 meter unna og var nysjerrig, holdt på å le meg ihjel flere ganger av denne lille klovnen. Håper på flere naturopplevelser i tjukkeste Oslo i løpet av vinteren! hoho :w00t:

 

ISO 800, 1/800s @500mm, monopod, motlys (kunne ikke akkurat bevege meg :) ).

 

Bildet er croppet noe, skarpet opp littegrann på dyret, ingen støyreduksjon.

post-209-1101466151_thumb.jpg

Endret av znapper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et bilde fra en skitur i Bymarka (Trondheim) i forrige uke. Nå har det snødd enda mer, så jeg får vel ta flere turer. Bildet ligger også på foto.no.

Nice! Det er nesten som at man hører den fjellvett-låten fra det gamle 80-tall som brukte å gå på NRK :)

 

Bra komp og stemning i en ganske vanskelig lysstetting, kan jo til og med friste en anti-skigåer som meg til å kle på meg et par ski :D

Lenke til kommentar
Gnistrende fint og flott vinterlys.

Tar oppfordringen om å sende inn et vinterbilde:

Her er et bidrag fra nord. Mørketida har akkurat satt inn, men som bildet viser er det ikke akkurat mørkt da.. Bildet ble tatt på lørdag 20.11 i år. Bildedataene sier kl. 11.32

Andre data: 1/250 sek F6.3 ISO200

Bra komposisjon her synes jeg, stenene lager fin kontrast til himmelen og spesiellt med den hellende horisonten.

Mye bra bilder i dennne tråden ja!

Lenke til kommentar
Har postet dette bildet et annet sted også, men vil gjerne ha litt tilbakemelding!

Sånn ser det ut her i Oslo hos meg :)

Litt vanskelig motiv dette.

 

Kommer litt ann på hva du ønsket å ta bilde av, om det er et stemningsbilde du ønsket å formidle, ville jeg ha kuttet på høyre side der det nærmeste treet ved bryggen slutter, samt kuttet gressbakken på undersiden.

Dermed får du lagt vekt på soloppgangen, samt den spesielle isen som ligger der.

 

Slik som det er nå, er det litt mye å forholde seg til kanskje :hmm:

 

Eventuellt kunne man kanskje brukt enda større vidvinkel for å distansere seg litt mer fra det som oppfattes som uryddig og dermed kanskje fått mer "harmoni" i tingene som oppfattes som støyende..?

 

Men isen og soloppgangen var spennende, utnytt det, virker som et flott sted å ta bilder på! :)

Lenke til kommentar

Mye vakkert her altså!! Den med skispor til anderfo var helt utrolig vakkert.

 

*snufs* har så lyst på skikkelig kamera. Blir muligens FZ20 eller hvis eg er smart og kommer på noe genialt som gjør eg eg skaffer 1000kr så blir det EOS300D på meg.

 

Anyways låner forsatt HP320'n til svogeren og tok denne av vofsen nå når det var snø i bergen:

 

Edit: fjernt bildet og legger som vedlegg istendenfor.

post-209-1101711541_thumb.jpg

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Mye vakkert her altså!! Den med skispor til anderfo var helt utrolig vakkert.

 

*snufs* har så lyst på skikkelig kamera. Blir muligens FZ20 eller hvis eg er smart og kommer på noe genialt som gjør eg eg skaffer 1000kr så blir det EOS300D på meg.

Takk:)

Jeg ville ventet med å kjøpe kamera til de 1000kr var på plass - eller kjøpt et brukt kamera (10D).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...