runel Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Går det fint å koble sammen denne med denne? 3Com skal fungere som router, og Topcom skal kun fungere som aksesspunkt, går dette bra? Det funker å disable routeren i Topcom? Skal da nettverkskabel fra 3Com inn på WAN på Topcom? Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Skulle gå bra om du slår av DHCP i den ene routeren. Anders H. Lenke til kommentar
runel Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Er nå igang med å koble opp dette, men får det ikke til... Trengs krysset nettverkskabel? Skal ikke det en nettverkskabel mellom en av de 4 LAN portene på 3Com (Som fungerer som router), og WAN porten på Topcom? Hva gjør jeg med IP-adresse til Topcom? DHCP kjøres på 3Com, hvordan skal jeg hjøre dette på Topcom? Haster litt... Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Angående sammenkobling skal (bør) du såvidt meg bekjent koble de sammen via LAN portene. Krysset kabel er ikke nødvendig etter som de fleste routere/switch støtter MDI X tror jeg det het, noe som medfører at du kan bruke de kablene om hverandre. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) For å koble sammen de to routerne er det bare å koble de sammen via TP på LAN portene, disable dhcp på den som brukes som accesspunkt og så skal alt funke. Da skal alle maskinene få ip fra routern som er kobla mot modemet. Mulig du må endre ip på accesspunktet ditt også, hvis begge kjører samme ip, feks 192.168.1.1 (som er forholdsvis vanlig for routere) så blire krøll Endret 5. januar 2005 av norpheus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå