Steinbitglis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg prøver å kjøre btdownloadgui.py (installert via apt) fra konsollet fredrik@linux:~> btdownloadgui.pyTraceback (most recent call last): File "/usr/bin/btdownloadgui.py", line 13, in ? from wxPython.wx import * File "/usr/lib/python2.3/site-packages/wxPython/__init__.py", line 20, in ? import wxc ImportError: /usr/lib/libwx_gtk2-2.4.so.0: undefined symbol: _gtk_accel_group_detach Dette er feilmeldinga... Noen som har peil? Lenke til kommentar
gnab Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Heller bruk Azureus.. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) se om det ikke har glemt å legge inn en pakke med navnet wxpython eller lignende. Fikk selv den feilmeldingen da jeg hadde glemt det. Endret 22. november 2004 av dvj Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 dvj: Jeg har vanskelig for å tro at du er oppe så tidlig! Ergo hadde du ikke lagt deg ennå! Dårlig, dårlig! Lenke til kommentar
iDude Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Heller bruk Azureus.. Støttes Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Bloat bloat bloat, bloat bloat bloat, bloatware all the way! (Synges til melodien av Jingle Bells). Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hva er bloatware? (... og vaporware for den saks skyld?) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Azureus er konge i ein GNOME desktop i alle fall. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Rafael: http://en.wikipedia.org/wiki/Bloatware . Vaporware er programvare det blestes mye om, men som aldri blir noe av. Du finner mange slike på Sourceforge. Du leser beskrivelser, navn, logo, alt programmet skal gjøre, men det blir aldri noe av det Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 skal du bruke bittorrent, ctorrent. VELDIG rask bittorrent klient. du mangler gtk/pango osv. apt-get install gtk apt get install pango pr0v dissa. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hva er bloatware? (... og vaporware for den saks skyld?) Flotte ord såkalte linuxguruer liker å slenge om seg med til andre som bruker annet en konsollen og vi. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Rafael: http://en.wikipedia.org/wiki/Bloatware .Vaporware er programvare det blestes mye om, men som aldri blir noe av. Du finner mange slike på Sourceforge. Du leser beskrivelser, navn, logo, alt programmet skal gjøre, men det blir aldri noe av det Ah, forstår. Har bare aldri brukt de ordene. Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Hele poenget var å få igang btdownloadgui! Og ja, jeg har installert wxPython. Hvis jeg trykker på et torrent-fil får jeg opp at det ikke finnes noen btdownloadgui executable. Hjelper ikke å skrive "btdownloadgui" i konsollet, Funker bare med "btdownloadgui.py" og da får jeg som sagt en feilmelding Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Uten at det hjelper deg med problemet ditt kan jeg anbefale btdownloadcurses. Kan kjøres i en screen på bokser du har tilgang til som har seriøst bredt bånd Hos meg er: /usr/bin/btdownloadgui en symlink til /etc/alternatives/btdownloadgui finnes /etc/alternatives/btdownloadgui hos deg? Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Har visst ikke den, alle filene som begynner med bt er.py-filer har heller ingen mappe ved navn alternatives i /etc Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Det skal være .py filer, står det btdownloadcurses så menes det btdownloadcurses.py. Har du prøvd det Ripz911 fåreslo? Endret 24. november 2004 av zyp Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det trenger ikke nødvendigvis være .py filer. Så lenge riktig tolker står i shebang linjen i filen har filendelse ikke noe å si. Jeg synes det er irriterende når system-wide bin filer gies pl/py/sh whatever endelser og det synes tydeligvis debian pakke maintaineren for btdownload* også ;-) Men uansett - en googling på linkeproblemet ditt gir en rekke treff. Er tydeligvis mange som har hatt problemer med bibliotekene til wxPythonGTK2. Sjekk f.eks: http://www.fedoraforum.org/forum/archive/i...php/t-2848.html http://lists.gnu.org/archive/html/gnue/2004-06/msg00062.html http://www.redhat.com/archives/fedora-list...e/msg03163.html Sjekk om det finnes nyere pakker for wxPythonGTK2 eller prøv pakker fra andre kilder(evt. som siste utvei å bygge selv ) ...eller bruk en annen klient.... Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 installerte følgende rpm ,men får nå følgende feilmelding Traceback (most recent call last): File "/usr/bin/btdownloadgui.py", line 13, in ? from wxPython.wx import * ImportError: No module named wxPython.wx skal google litt mer, men har ikke tid nå Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 fredrik@linux:~> btdownloadgui.pyTraceback (most recent call last): File "/usr/bin/btdownloadgui.py", line 13, in ? from wxPython.wx import * File "/usr/lib/python2.3/site-packages/wxPython/__init__.py", line 20, in ? import wxc ImportError: /usr/lib/libwx_gtk2-2.4.so.0: undefined symbol: _gtk_accel_group_detach __init___.py : #----------------------------------------------------------------------------# Name: __init__.py # Purpose: The presence of this file turns this directory into a # Python package. # # Author: Robin Dunn # # Created: 8/8/98 # RCS-ID: $Id: __init__.py,v 1.4.2.1 2003/04/02 01:49:05 RD Exp $ # Copyright: © 1998 by Total Control Software # Licence: wxWindows license #---------------------------------------------------------------------------- import __version__ __version__ = __version__.wxVERSION_STRING # Ensure the main extension module is loaded, in case the add-on modules # (such as utils,) are used standalone. import wxc #---------------------------------------------------------------------------- Har nå installert wxGTK og python-wxGTK Ser ut som om jeg trenger en pakke som har en annen versjon av /usr/lib/libwx_gtk2-2.4.so.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå