Gå til innhold

Kjøpe 1024 mb ddr ram...

ggp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å snu litt på det, da; Hvorfor bruke mer penger på CPU enn nødvendig? Legger han 500,- mer i minne kan han sikkert klokke litt og skaffe seg ytelse tilsvarende ett eller to hakk ekstra på CPU. Dette vil også yte bedre enn standard CPUer, da høyere FSB gir bedre ytelse enn standard.

:)

Men i utgangspunktet anbefaler jeg dette minne på bakgrunn av spørsmålet hans.

Kan noen hjelpe meg med å finne en bra ram brikke og post den her...

Jeg skal MAX bruke 2000,-

PQI minnet er BRA minne til ca. 2.000,-

-KJ

Lenke til kommentar
For å snu litt på det, da; Hvorfor bruke mer penger på CPU enn nødvendig? Legger han 500,- mer i minne kan han sikkert klokke litt og skaffe seg ytelse tilsvarende ett eller to hakk ekstra på CPU. Dette vil også yte bedre enn standard CPUer, da høyere FSB gir bedre ytelse enn standard.

:)

Men i utgangspunktet anbefaler jeg dette minne på bakgrunn av spørsmålet hans.

Kan noen hjelpe meg med å finne en bra ram brikke og post den her...

Jeg skal MAX bruke 2000,-

PQI minnet er BRA minne til ca. 2.000,-

-KJ

Fordi ett hakk opp på CPU og/eller skjermkort vil gi langt bedre ytelsesøkning enn 1000kr i ram

Lenke til kommentar

-KJ

For å sitere Anandtech.com:

For those looking at the budget system and wondering which upgrades would provide the most tangible benefit, we would recommend them in the following order of increasing performance. First GPU, then CPU, and lastly, RAM

Stoler mer på anandtech enn på Jevel ;)

Jevel tar direkte feil her :roll: , Så det C4STOR er inne på er helt korrekt!

Ta vanlig kvalitetsminne til 1300-1400 kroner, og investèr mellomlegget i en bedre GPU, og deretter CPU.

Selv om *noen* prøver å direkte feilinformere trådstarter her, så er det bra at vi er her og passer på at ingen investerer feil etter rådgivning herifra.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

Jo, det er jeg enig i, men her snakker vi om en bruker som allerede har CPU og GPU. Dessuten så var prisforskjellen på 490,- ikke 1000,-

Du kommer ikke særlig langt med å skulle oppgradere CPU eller GPU i det oppsettet hans for 490,-

Ergo er det en god investering å kjøpe bra minne for å tyne en del ekstra MHz ut av CPUen han har.

-KJ

EDIT: I tillegg er det greitt å ha kvalitetsminne å bygge videre på i tilfelle han skal skifte til noe som faktisk krever litt mer av minnet senere.

Men forutsatt at han hverken skal ta med minnet videre senere eller klokke så kommer det jo nærmest på ett ut. Den lille ytelsesforskjellen man får på timing er ikke stor nok til å merkes.

Sånn. Da har vi belyst alle sider. Teoretisk og reelle.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

-KJ

For those looking at the budget system and wondering which upgrades would provide the most tangible benefit, we would recommend them in the following order of increasing performance. First GPU, then CPU, and lastly, RAM

Ta vanlig kvalitetsminne til 1300-1400 kroner, og investèr mellomlegget i en bedre GPU, og deretter CPU.

Selv om *noen* prøver å direkte feilinformere trådstarter her, så er det bra at vi er her og passer på at ingen investerer feil etter rådgivning herifra.

Jaja. Sett i gang.

Ta ting ut av kontekst, rakk ned og fyr i vei.

Det eneste du oppnår er å dumme deg ut. I tråd etter tråd.

-KJ

Lenke til kommentar
Jo, det er jeg enig i, men her snakker vi om en bruker som allerede har CPU og GPU. Dessuten så var prisforskjellen på 490,- ikke 1000,-

Du kommer ikke særlig langt med å skulle oppgradere CPU eller GPU i det oppsettet hans for 490,-

Ergo er det en god investering å kjøpe bra minne for å tyne en del ekstra MHz ut av CPUen han har.

-KJ

Jeg kan ikke se hans gjeldende oppsett.

Hvis han heller Kjøper 2x512 Corsair Value PC3200, som ligger på 1295 kroner, så sparer han over 700 kroner på dette...det kan være kjærkomne penger hvis han likevel tenker på å oppgradere GPU eller CPU, det er feks halveis til et Geforce 6600GT, eller sådan en AMD 3200+ socket 939 90nm Winchester, eller Newcastle 90nm som du kaller den :!:

Lenke til kommentar

-KJ

Jaja. Sett i gang.

Ta ting ut av kontekst, rakk ned og fyr i vei.

Det eneste du oppnår er å dumme deg ut. I tråd etter tråd.

-KJ

Du som driter deg ut lille venn :roll:

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se hans gjeldende oppsett.

Hvis han heller Kjøper 2x512 Corsair Value PC3200, som ligger på 1295 kroner, så sparer han over 700 kroner på dette...det kan være kjærkomne penger hvis han likevel tenker på å oppgradere GPU eller CPU, det er feks halveis til et Geforce 6600GT, eller sådan en AMD 3200+ socket 939 90nm Winchester, eller Newcastle 90nm som du kaller den  :!:

Hvis du hadde lest tråden så hadde du sett at han postet dette ganske tidlig:

256 mb ddr ram 

radeon 9800

2.8 ghz

greit nok hovedkort ...

Og skal man først tenke i de baner du tenker så ville det være enda smartere å kjøpe bare en 512MB brikke, da forskjellen fra 768MB til 1024MB neppe er stor nok til å merkes.

Men nå spurte da ggp en gang etter bra minne opp til to tusen kroner, og jeg svarte da på hans spørsmål.

Til slutt vil jeg bare si unnskyld til deg ggp for at vi kom brasende inn her og kuppet tråden din med krangling og drittkasting. Håper allikevel at du fikk noe matnyttig ut av "diskusjonen".

-KJ

EDIT: Bare så det er nevnt så er også DualChannel en faktor som bør tas med i vurderingen hvis man skal se på mest mulig ytelse for pengene. Men det blir fortsatt litt utenfor det som det ble spurt om i starten.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...