Gå til innhold

Hjelp til en side (IE-problemer bl.a.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fort over koden og er ikke helt sikker på hva som er galt, men tror det kan lønne seg å lese gjennom A List Apart sin artikel om horisontale menyer...

 

De har en mange tips på hvordan å få ting til å bli riktig i IE når man lager menyer med <ul>. Har brukt den mye selv mens jeg fiksa på en egen meny.

 

Videre kan dette også kanskje hjelpe, siden CSS'en inni klammene kun leses av IE

* html ul#meny li a { }

Lenke til kommentar

Som sagt, det er ikke noe som heter for </br>, det heter <br> med vanlig HTML eller <br /> om du bruker XHTML.

 

Jeg ser at grunnen til at du bruker <br> i meny div'en er for å fylle høyden. Dette kan du gjøre med padding istedet eller ved å sette height. Men det aller beste er å bruke fauxcolumns om du vil fylle bakgrunnen så det ser ut som kolonnene strekker seg helt ned.

 

Den ser også feil ut i FireFox, en grunn er fordi du har skrevet </br>, noe FF ignorerer, pluss at du har glemt å sette list-style: none; på #meny.

 

Du har også satt width og height for IE i ul#meny li a, men samtidig har du brukt padding for høyde og bredde, noe som gjør at IE vil få dobbelt opp med bredde og høyde.

 

Var det jeg kom på akkuratt nå.

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...