OscarWoHA Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Morn. Skal ha en side ferdig til onsdag. I Opera tror jeg den ser fin ut, men i IE blir det helt feil. Da mener jeg HELT feil. Link til CSS: http://rymdaaker.jungelen.net/css/style.css Link til side: http://rymdaaker.jungelen.net Jeg skjønner ikke hva som er galt. Lenke til kommentar
tadam Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Så fort over koden og er ikke helt sikker på hva som er galt, men tror det kan lønne seg å lese gjennom A List Apart sin artikel om horisontale menyer... De har en mange tips på hvordan å få ting til å bli riktig i IE når man lager menyer med <ul>. Har brukt den mye selv mens jeg fiksa på en egen meny. Videre kan dette også kanskje hjelpe, siden CSS'en inni klammene kun leses av IE * html ul#meny li a { } Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Så en feil, men vet ikke om det har noe med saken og gjøre: </br> skal skrives <br /> eller <br></br> du må starte taggen Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Thurloc: I HTML 4.01 trenger man ikke det. Break-taggen er den eneste (?) man slipper dette på. Tadam: Tror ikke problemet ligger der. Lenke til kommentar
kri2rs1 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har selv slitt med dette opptill flere ganger i det siste. Er mye rart på gang noen ganger, men anbefaler deg nesten å lage hele html'en på nytt. (Hjelper som oftest ) Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) HTML-en er feilfri. Det er værre med CSS-en. Og for å si det sånn: Det er uaktuelt å starte på nytt nå. Endret 21. november 2004 av CobraM Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 HTML-en er feilfri. Det er værre med CSS-en. No error or warning foundCongratulations! This document validates as CSS! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Vet ikke om dette hjelper noe særlig, men siden ser knust ut i FF også. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Hehe. Vel. Som vi alle vet. Det er IE det er noe galt med. Men hjelp meg med å få CSS-en til å fungere sammen med IE, så får dere en klem. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Som sagt, det er ikke noe som heter for </br>, det heter <br> med vanlig HTML eller <br /> om du bruker XHTML. Jeg ser at grunnen til at du bruker <br> i meny div'en er for å fylle høyden. Dette kan du gjøre med padding istedet eller ved å sette height. Men det aller beste er å bruke fauxcolumns om du vil fylle bakgrunnen så det ser ut som kolonnene strekker seg helt ned. Den ser også feil ut i FireFox, en grunn er fordi du har skrevet </br>, noe FF ignorerer, pluss at du har glemt å sette list-style: none; på #meny. Du har også satt width og height for IE i ul#meny li a, men samtidig har du brukt padding for høyde og bredde, noe som gjør at IE vil få dobbelt opp med bredde og høyde. Var det jeg kom på akkuratt nå. Endret 21. november 2004 av FuLu Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Takk, takk alle sammen. Ser ut til å virke bedre nå, men skjønte ikke mye av Faucx Columns skal jeg være ærlig. Leser litt mer. Håper det går Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Jaja. Fant min egen løsning på problemet. Uansett. Forslag til forbedringer nå på tampen? Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Offtopic: Skoleprosjekt? Ontopic: Hva er vitsen med </br> og <br/>, er det ikke bare å skrive <br> ? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Skoleprosjekt, ja. Har <br>. Mange av de også, for å få fargelagt hele diven. Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Skoleprosjekt, ja.Har <br>. Mange av de også, for å få fargelagt hele diven. O, vel lykke til med prosjektet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå