boost Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Heja Allesammen Jeg skal til å bygge meg en filservere hjemme, men jeg har ikke så mye peiling på elektro og sånt at det er skadelig Værtfall, planen er å få den Noen lunde liten og lett å bærepå så: - Innehold > AMD k6-400mhz > 600mb SDram (pc133) > 600GB (nedkjølt av 2x 120mm vifter) > 1x GB ethernet kort. Jeg bruker den pr i dag som server for divserse og klarer lett 11mb\sec fra den (full gass for 100mbit nettverk, som jeg har) Det er kun jeg som skal ha tilgang til filene, så det blir bare 1 bruker, grunnen til at jeg lager denne er at jeg skal gå over til shuttle, og er det ikke plass til så mange HD'er, og ikke orker jeg å modde den heller. Menmen over til idèen Alt skal byggest på en treplate, med plexiglass på toppen. Men det jeg egentlig lurer på, hvordan skal jeg feste HK'et, er det bare å borre fast en metall plate \ sidedøra på et gammel kabinett i treèt og sette borre HK fast i det igjen? kan jeg sette det rett oppe på tre plata så lenge jeg bruker de skruene som følger med hovedkortet, som gjør at hovedkortet egetnlig henger 0.5cm over noe som helst. Yea, håper dere skjønte noe som helst ;p Takk for alle svar og forslag Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 På alle kabinetter følger det med noen spacere. Du legger hk på treplata, merker opp hullene og borer noen små hull. Så fyller du hullene med lim, som du igjen setter spacerne oppi Så skrur du fast hk. Lenke til kommentar
boost Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 hei! Takker for hjelpa da skal jeg sette igang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå