Jaffe Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Prøver å porte JPAK til VB... I QB definerer jeg FileHeaderType slik: TYPE FileHeaderType FileID as string * 4 Version as integer NrOfFiles as long END TYPE osv osv... Men når jeg prøver dette i VB får jeg opp noe dritt om at TYPE definasjoner ikke kan være i ett eller anna Private faenskap. Endret 21. november 2004 av Johan123321 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hvis du skriver alt i en form, må det være private. Det gjøres slik: Option Explicit Private Type FileHeaderType FileID As String Version As String NrOfFiles As String End Type Dim FileHeaderType As FileHeaderType Private Sub Form_Load() FileHeaderType.FileID = "jbak" FileHeaderType.Version = "Versjon nummer 1" FileHeaderType.NrOfFiles = "12 tror jeg" End Sub Skal FileHeaderType'en være public (brukes fra flere former) må den ligge i som public i en module. Slik: Option Explicit Public Type FileHeaderType FileID As String Version As String NrOfFiles As String End Type Public FileHeaderType As FileHeaderType Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 du kan ikke bruke types i funksjoner, da må du bruke klasser, veldig tåpelig egentlig. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 du kan ikke bruke types i funksjoner, da må du bruke klasser, veldig tåpelig egentlig. Vel, du kan, men da må du imidlertid lage dine egne Type-libraries i klasser som skal gjøres tilgjengelig utenfor prosjektet. Dette kan for mange VB-programmerere virke vanskelig pga. den litt spesielle syntaksen og semantikken, så jeg vil anbefale deg å heller satse på COM+ objekter (klasser) i erstatning for Types. Men du kan også selvsagt bare definere funksjonen som Friend, eller legge den i en modul. Hva du gjør er helt opp til deg. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du kan ja, teoretisk sett. "Public types defined in public modules cannot be members of late bound functions" eller noe er vel sånn ca. meldingen man får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå