JohnRichard Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Hei! Mekker jo hjemmeside med CSS (<div>'s) for tida, og har ett spørsmål til hvorfor bilder (med "align" attr) liksom floater over div'en, istendenfor at div'en utvider seg. Funker uten align, men trenger jo den, evt kan jeg kanskje align'e det på annen måte; eks: med <span> eller <div> eller noe ??! link Endret 9. desember 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Clear'a bare i bunnen jeg Edit: Da bugget det visst sykt i IE. Ikke relatert til clearinga... i Opera skjer det noe rart, akkurat som om margin legges til når jeg ":hover" på den øverste "les mer" linken ??! Endret 21. november 2004 av JohnRichard Lenke til kommentar
svamp Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Skjer ingenting her (dvs ser bra ut), i Opera 7.23 Men i IE6 derimot; siden er delvis usynlig helt til jeg tilfeldigvis fører musen over en link, eller når jeg merker teksten, da kommer det fram litt tekst her og der Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Er jo det jeg sier, men rart du ikke fikk bøgg i Opera, har 7.54 her.. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Er jo det jeg sier, men rart du ikke fikk bøgg i Opera, har 7.54 her.. Hvis koden på siden din er fornuftig, enda en grunn til å like 7.23 bedre enn 7.54. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ingen guruer som kan hjelpe meg her? Hvorfor får jeg padding nederest (rett over footer) når jeg hover øverste les mer linken? Og hvorfor er teksten skjult i IE?? (Vet det er pga div.clear, men why?) Ett alternativ er at jeg kan ha float på img samtidig som at boxen utvider seg langt nok... Noen som har noe konstruktivt å komme med? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 IE-buggen fikser du ved å legge height: auto !important; height: 1%; til elementene som forsvinner innenfor boksen (p osv). Dette på grunn av det flytende bildet. Opera har jeg ikke her på jobb så jeg får ikke sjekket (heldigvis i grunn), men man kan vel ikke forvente for mye av leketøy heller. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Skjønner ikke ett kvekk jeg. Tror bare jeg skrinlegger sida, og begynner på nytt. Øverste DIV er større enn DIV to i IE Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hva med å legge til det jeg sa iallefall? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hjalp ingenting Som du ser er det en stund siden jeg postet første innlegg, (ikke at jeg har prøvd så mange ting), men ingenting har virket Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 så bra ut i opera 7.6 p4 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 OK, takk. Er IE problemet (tekst som ikke vises) som er det værste. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 PoleCat Hva i all verden gjorde du som ikke jeg gjorde? Ser jo at CSSen din er litt mer strukturert Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 It's magic. :!: Nei, forskjellene var ikke store, uten at jeg har sammenlignet de to stilarkene helt. HTML er forøvrig ikke helt lik den heller, kan ligge noe der. Ser nå at det mangler en liten bunnmargin på "hovedboksen" i IE, men det fikser du nok selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå