Gå til innhold

trenger jeg støymatter til min trekabintet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JEg ville ikke hatt trekabinett pga økt brannfare.

HAHA, *ler høyt* hvorfor skulle det begynne å brenne i et kabinett? Eyy, vent, jeg har en, jeg har en, Det kommer lynnedslag og strømmen vrenger og vris seg opp til hele 1000v og smeller til i PSU'en slik at det fyker gnister,og plutselig, plutselig, tar gnisten og setter seg fast i en ugjevnhet i tre'et og den 80mm vifta som står i sidedøra gir gnisten oksygen slik at det tilslutt blir en flamme, og så smelter hele dritten, og brannvarselen funker ikke, rommet tar fyr, huset tar fyr, å nei, å nei...

(noe slikt du tenkte på eller Luske_Ludvig?)

*ballemann føler seg humoristisk, og i mobbe humør i dag* :p

Lenke til kommentar

Gjetter på at du ikke bor i trehus, eller har en datapult av tre :roll:

hahaha :D

Drittunger! :thumbdown:

hehe :p nei da, beklager, men du som er betydeligere eldre enn oss små geeks (som jeg har forstått ? er du gammel?) :p Må da vel vite at vi må kødde litt med dem som skriver uten å riktig vite det :p Mange som sier det til meg også på skolen at jeg burde ikke ha trekabinett fordi tre kan lett antennes :/ Da er det bare å le litt, rop n00b og fade away :p

Kos kos ballemann :p

Lenke til kommentar
ja det vil ta fyr!

bra du er i godt humør ballemann!

men hallo gutter dette er om støydemping ikke brenning!

hehe :p Men for å komme litt mer ONtopic igjen :p støyen vil ikke trenge seg mer gjenomm tre enn i et vanlig kabinett.. Men såklart, synes du det bråker for mye, er det ikke store jobben å slenge inn et par støydempede plater :p

mvh ballemann =)

Lenke til kommentar

Et solid trekabinett (de fleste er det) vil dempe mye støy. Spesilelt vibrasjonstøy. Cheiftechen din er jo ganske solid bygdt tenker jeg men vibrasjoner er et ganske stort problem i mindre solide kabinetter. Den støyen din er det luftbåren eller vibrasjoner. Det er ganske viktig å tenke på hvor støyen kommer fra og hvordan den generesres for at mottiltak skal kunne være så målrettede som mulig.

LOZER

Lenke til kommentar

HAHA, *ler høyt* hvorfor skulle det begynne å brenne i et kabinett? Eyy, vent, jeg har en, jeg har en, Det kommer lynnedslag og strømmen vrenger og vris seg opp til hele 1000v og smeller til i PSU'en slik at det fyker gnister,og plutselig, plutselig, tar gnisten og setter seg fast i en ugjevnhet i tre'et og den 80mm vifta som står i sidedøra gir gnisten oksygen slik at det tilslutt blir en flamme, og så smelter hele dritten, og brannvarselen funker ikke, rommet tar fyr, huset tar fyr, å nei, å nei...

(noe slikt du tenkte på eller Luske_Ludvig?)

*ballemann føler seg humoristisk, og i mobbe humør i dag* :p

lol, ballemann :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
off-topic igjen: En PC kan ta fyr! Då eg var bibliotekvakt på ungdomsskulen og trykte på den røde knappen bak på pc'en mens den var i gang begynte det faktisk å brenne... uffameg... stakkars biblioteksdama som måtte legge inn igjen alle bøkene... =)

Hvem er så dum og uviten av dem gjør det? folk som har kompetanse til å bygge sitt eget kabinett, vet garantert at man ikke skal trykke på den 110 / 240v knappen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...