Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt tråløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en bærbar datamaskin. Jeg har hatt en del problemer vedrørende det tråløse nettverket på maskina. Jeg får sjeldent koblet meg til nettverket, og når jeg klarer det så detter det ut etter et par minutter.

kan det hjelpe viss jeg instalere sp2?.

Signalstyrken er utmerket.

Noen forslag`? Dette er den bærbare maskina de solgte på coop prix. Om eventuelt andre hadde hatt lingnende problemer. Bruker en D-link routher.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innstaller SP2 og bruk windows zero configuration isteden for programmet du fikk med wlan kortet

problemet er vel igrunn at programet:

launchmanager . som jeg må for å starte nettverktskortet.... det er det enste programmet jeg bruker. ellers bruker jeg bare reg. windows tårløstnettverk.

Lenke til kommentar

Hadde et problem i windos xp sp1 en gang med at nettverket falt ut..

Prøv å gå på start>koble tl>vis alle tilkoblinger>høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling og egenskaper>trådløse nettverk>egenskaper for nettverket du bruker>godkjenning>pass på så det IKKE er krysset av for "aktiver IEEE godkjenning"

Lenke til kommentar

nå har eg prøvd nesten alt, men får det fortsatt issje te.

Har dokk någen andre forslag? Når eg kjøre ipconfig i cmd så får eg opp rett ipadresse og gateaway, men motar riktignokk ingen pakker...

Når eg endelig e på nett så vare det max 5min før det dette ud igjen.

Prøvde å instalere sp2, men kom aldri sålangt fikk opp en feilmelding.. har også lite lyst te å instalere sp2 fordi det krever mer.

Mvh Joakim Lunde

Noen andre som har forslag?

Lenke til kommentar

Hvis du får IP adresse og gateway finner kortet i allefall routeren. Det er mest sannsynlig noe feil i innstillingene dine.

Hvis du går inn på oversikten over trådløse nettverk så skal det stå noe slikt som "la windows konfigurere innstillingene" et eller annet sted, endre denne verdien så vil det som regel være mer stabilt.

Hvis ikke flash routeren og last ned nye drivere til kortet.

Lenke til kommentar
Hvis du får IP adresse og gateway finner kortet i allefall routeren. Det er mest sannsynlig noe feil i innstillingene dine.

Hvis du går inn på oversikten over trådløse nettverk så skal det stå noe slikt som "la windows konfigurere innstillingene" et eller annet sted, endre denne verdien så vil det som regel være mer stabilt.

Bruker nå ikke windows til å konfigurere netverket. Det fungerer helt greit nå, men detter fortsatt ut. Kan laste ned ny driver, men hvordan flashe routeren?

Lenke til kommentar

Bruker nå ikke windows til å konfigurere netverket. Det fungerer helt greit nå, men detter fortsatt ut. Kan laste ned ny driver, men hvordan flashe routeren?

=) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...