fa2001 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hei, Jeg har et problem med min laptop (Dell Inspiron 4150, med Windows 2000 pro): Det innebygde tastaturet og musen ("joystick " og touchpad) er helt "døde". Dette skjedde etter at jeg installerte Logitech iTouch-programvare for et trådløst tastatur som jeg noen ganger bruker med laptopen. Num-lock og de andre LEDs på laptopen pleier å skrus av og på også når jeg slår det på/av på det trådløse tastaturet, men nå forblir NUM på hele veien og de andre av samme hva jeg gjør. Tastaturet fungerer i BIOS og i Windows setup. Jeg får følgende feilmelding i Device Manager: A driver for this device was not required, and has been disabled. (Code 32) Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device. Det trådløse tastaturet og musa fungerer helt feilfritt, samme gjelder an annen mus med ledning. Alle disse er USB og Logitech. Driveren for Synaptics Touchpad vil ikke installeres: det oppstår en "alvorlig feil" og installasjonen avbrytes. Driveren for tastaturet installeres. Å avinstallere enhetene hjelper ikke. Heller ikke å avinstallere eller reinstallere iTouch. Jeg har også prøvd å avinstallere PS/2-kontrolleren. Jeg har kjørt Windows installasjonsprogrammet i reparasjonsmodus. Det eneste jeg oppnådde var å ødelegge ms-office. I BIOS er innstillingen for touchpad og innebygd tastatur valgt, i motsetning til å bare bruke eksternt ps2 tastatur. Jeg har selvfølgelig prøvd å starte opp uten USB-enhetene tilkoblet. "Sleep"-kommandoen Fn+Esc er det eneste som fungerer på det innebygde tastaturet. Jeg håper at jeg slipper å formatere pga. dette tilsynelatende så enkle problemet. Takker for all hjelp, Hilsen Marius Bjørnstad Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Er du helt sikker på at du klarer å avinstallere all Logitech programmvaren? (at det ikke ligger noe igjen?) Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Er du helt sikker på at du klarer å avinstallere all Logitech programmvaren? (at det ikke ligger noe igjen?) Nei, jeg er ikke sikker på det... Jeg fjernet det via Add/remove Programs. Jeg vet ikke hva ellers jeg kan gjøre med det. Endret 22. november 2004 av fa2001 Lenke til kommentar
StoreStå Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er du helt sikker på at du klarer å avinstallere all Logitech programmvaren? (at det ikke ligger noe igjen?) Nei, jeg er ikke sikker på det... Jeg fjernet det via Add/remove Programs. Jeg vet ikke hva ellers jeg kan gjøre med det. go inn i regedit å fjern alt som har med logitech å gjøre. deretter søker du på logitech på din sys. disk og sletter det. funka for meg. hadde samme problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå