Anterialis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Vil ikke komprimere den inn. Jeg har hørt at flere sier musikk men blir komprimert selv om man velger .wav format og lignende. Men hvordan kan jeg kopiere musikken ukomprimert inn på dataen min? Hva er det som gjør at dette ikke blir like bra som å spille den originale cd-en, eller blir det like bra? På forhånd takk Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Lossless format er det du trenger! FLAC skal visst være bra. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Men hva slags filendelse blir dette da? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Vil du sløse med diskplass bruker du wav, ellers et av de andre lossless-formatene som komprimerer uten tap av lydkvalitet. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ogg Vorbis er dessuten bra nok hvis du bare vil ha musikk du ikke hører noe relevant tap på... Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Men hva slags filendelse blir dette da? det blir lydfil.flac plugin til winamp og nero finnes der ute... FLAC er tingen, komprimering uten tap! Fungerer som om du bruker winzip og pakker audio fila, når du pakker den ut igjen vil den ha samme form som før den ble pakket inn uten at tap er tilstede... Endret 22. november 2004 av EivindO Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Ogg Vorbis er dessuten bra nok hvis du bare vil ha musikk du ikke hører noe relevant tap på... Men det er jo ikke det han spør etter. CD-kvalitet kan det uansett aldri bli med noe slags lossy format. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Er det mulig å få denne codecen til Windows Media Player elle iTunes ? Bruker ikke winamp Vikke bruke det heller, ikke spør hvorfor... Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Directshow filter for flac; http://corecodec.org/projects/coreflac Du trenger decoderen, funker i wmp og alt annet som støtter directshow. Jeg mener ffdshow også har støtte for dekoding av flac, hvis den er installert kan du sjekke det ut først. Audio filter conf->codecs->flac->libavcodec Endret 22. november 2004 av diskvask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå