Session^^ Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har installert gkrellm og vil gjerne "adde" den til det grafiske tjenestekonfigurasjon "programmet" mitt. Hvordan gjør jeg dette? Er inne i /etc/rc.d/initd og leker, men vet ikke en gang om jeg er på rett spor. Har skjønnt at jeg må lage et kjørbart script som starter gkrellm, men va mer? Hvordan får jeg det inn i tjenestekonfigurasjonen og ikke minst. Hva bør stå i scriptet? Lenke til kommentar
mikis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har ingen erfaringer med å legge gkrellm til tjenestekonfigurasjonen, men hvis du bruker KDE kan du kjøre denne kommandoen fra et shelll: kstart --window gkrellm --alldesktops --skiptaskbar /usr/bin/gkrellm Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Bruker gnome. Lenke til kommentar
mikis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Her kan du lese om hvordan du starter GKrellM med Sawfish som (jeg tror) er default i Gnome: http://web.wt.net/~billw/gkrellm/FAQ.html Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Metacity er default i GNOME. Kva meinar du? Vil du at GKrellM skal starte automatisk i GNOME? Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Jeg vil at gkrellm skal starte automatisk når jeg starter gnome ja=) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) lag en fil .xdefappl og skriv #! /bin/sh gkrellm funker i de fleste wm vet ikke med gnome, siden den er så fancy Endret 21. november 2004 av LessThanJake Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Vil anta at det funker å bare ha gkrellm kjørende når du logger ut (Husk å merke av for "lagre sesjon", eller hva det heter). Ellers kan du prøve Applikasjoner -> Brukervalg -> Avansert -> Sesjoner og velge tabben oppstartsprogrammrer. Endret 22. november 2004 av fjotten Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Applications > Desktop Preferences > Advanced > Sessions > Startup Programs Lenke til kommentar
zyp Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Her kan du lese om hvordan du starter GKrellM med Sawfish som (jeg tror) er default i Gnome: http://web.wt.net/~billw/gkrellm/FAQ.html Just for the record: Sawfish var default i kde før, men er nå erstattet av kwin. Lenke til kommentar
drall Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Her kan du lese om hvordan du starter GKrellM med Sawfish som (jeg tror) er default i Gnome: http://web.wt.net/~billw/gkrellm/FAQ.html Just for the record: Sawfish var default i kde før, men er nå erstattet av kwin. sawfish var default i gnome før metacity. kwm var vel navnet på kdes wm før kwin. Endret 22. november 2004 av drall Lenke til kommentar
zyp Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Da husket visst jeg feil, men jeg mener jeg leste i et gammelt dokument at sawfish var windowmanger i kde. Uansett, jeg sjekket med google, og google er enig i at du har rett og jeg hadde feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå