Gå til innhold

1 gig høy-kvalitetsminne eller 2 gig vanlig?

GRendal

Anbefalte innlegg

jeg står litt ved et veïkryss her, og veier kvantitet oppimot kvalitet.

jeg vurderer enten 2x1024mb Twinmos PC3200 2.5-3-3-7, eller OCZ 2x512 2-2-2-5.

hva mener dere vil være lurest å kjøpe mht. fremtiden, ytelse i spill osv?

har lyst på 2 gig ram, men har ikke råd til noe annet et twinmos sine, for de koster 3o00 kroner :blush:

mange sier 1 gig holder, men for et år siden var det jo mange som sa at "512mb er nok"..

hva sier dere gutta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en gig selv, og det duger storveis. Men jeg kan tenke meg en gig til vil være passelig i mange år framover. Hvis du har dual ddr på hovedkortet vil du sannsynligvis kunne merke forskjell, men 2 gig føler jeg personlig kan være overkill. Hva skal du bruke pcen til da?

bare spill og nedlasting:)

Lenke til kommentar

Har selv 2 * 1GB Corsair brikker, dette skal være kvalitets minne, kanskje ikke like bra som OCZ sine, men de kostet skjorta, det hvite ut av øya, og litt til.

Anyway, for å komme til poenget, jeg merket bra forskjell fra 512 til 1GB, men fra 1-2GB var det lite forskjell.

Om jeg bruker PC'n nok til å kunne merke det, vel jeg bruker Photoshop, Illustrator, og Premiere, samt at jeg spiller HL2, Doom og Farcry, men, jeg tør nesten påstå at den ekstra giggen ikke gir så mye. :dontgetit:

Men jeg ville nok invester i 1GB brikke, så har du mulighet til å kjøpe en til hvis du vinner i lotto, de derre dual greiene på minnebrikker er jo like oppskrytt som SATA :!:

Endret av slimboy
Lenke til kommentar
Men jeg ville nok invester i 1GB brikke, så har du mulighet til å kjøpe en til hvis du vinner i lotto, de derre dual greiene på minnebrikker er jo like oppskrytt som SATA  :!:

S-ATA er ikke oppskrytt... Kabelsalaten inne i kabinettet mitt ser nå MYE bedre ut, det var derfor man skulle ha S-ATA ... Right ?? :lol: :lol: For at det skulle bli minimalistisk.... Eller.. ? :whistle::wee:

On topic, jeg tror ikke du vil merke store forskjellen mellom 1 og 2 gig med ram, jeg spiller mye på pc'n min, jeg testa med 2 gig med ram som jeg fikk låne fra en kompis, jeg merka ikke forskjell. Ikke gikk spillene bedre heller, tho, det kan jo hende jeg har en annen flaskehals

edit : skriveleif

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...