hildir Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hei jeg sliter litt skal kjøpe et spill som heter Battle for middle earth og det krever en prossesor speed på 1.3 ghz har det noen virkning på hvor kraftig prossesor jeg har?? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 høyreklikk på "min datamaskin" og trykk på egenskaper, så ser du åssen cpu du har Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Prosessorhastigheten styrer en rekke utregninger i spill og programmer, så ja, det spiller ganske stor rolle på hvor bra spillet kjører eller om det kjører i hele tatt. For å finne ut hvilken CPU du har, kan du trykke Windowstast+"pause/break" du får da opp egenskaper for din datamaskin og der står det oftest et lite sammendrag. (samme som spirre nevnte) Noen ferdigPCer har dessverre fylt den rubrikken med reklame for seg selv, så da kan du i stedet enten trykke "start->kjør->dxdiag", det vil da stå tydelig hva du har av ting i din PC. Eller du kan skrive inn "msinfo32" i kjør boksen. Vær oppmerksom på at 1.3 GHz ikke nødvendigvis er 1.3GHz, noen bærbare har lavt klokkede, men høyt ytende prosessorer. Mens alle AMD prosessorer de siste par årene har to mål på hastighet, både i Hz og i relativ hastighet (PR rating). F. eks. "AMD 1,66GHz 2000+" vil være en 1,66GHz prosessor, men yter ca. på linje med 2,0GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå