Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pocket bike.. (trim)

Per_le

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fyll bensin inni den og latt det brenne ut da vil all soten løsne og da er det bare å blåse det ut

hæ??

fylle den med bensin og tenne på?

kan jeg ta å spylle litt vann inni der?? med såpe?

tenke å ta ut plomben også... ser ut som jeg har finni den..

er det den der? det er en rør som er tetta igjen og har småe hull på siden av røret der eksosen kommer ut...

er det flere plomber der?

Effekt%20potte.JPG

Endret av Per_le
Lenke til kommentar

denne pocketbiken har du kjøpt av mitt firma så åssen du renser potta vet jeg. bakerst på eksosen har du en fjær og låsesplint. ta av splinten og fjæra så kan du ta av det røde rundt lyddemperen. da kan du rense lyddemperen fyll så bensin inn i den fremre delen av potta så tenn på, når det har slukket så banker du pent på røret med en trekloss og da vil sotet inni løsne og da er det bare å helle det ut. mvh svein erik lund ta pocketbikes

Ps det røret med huller i er ikke plombe det er lyddemperen. det er ikke noe plombe i eksosen på den nye pb-1. borr 4 små hull i luftfilteret og flytt dysenåla i gassern opp på toppen så får du en toppfart på 75 km/t

Endret av tapocketbikes
Lenke til kommentar
jeg har ikke den samme som du selger..

jeg har den her : http://home.no/per89/614786.jpg

http://home.no/per89/14716938_2_Big.jpg

det er ikke no splint på eksospotta.. den er sveisa fast..

er det noe plombe på den?

hvor er luftfilteret?

da er jeg ikke sikker på om det er plombe på din men det ser du på rksosen der den kommer ut av sylinder er det sveiset igjen forrerst på eksosen så må du borre opp slik at hullet er like stort som hullet på sylinderen. luftfilteret sitter på motsatt side på gasser som sylinder

Lenke til kommentar
bare vent liltt.. skal rydde rommet litt så skal jeg ta med pocketbiken oppå rommet.. da skal jeg ta noen ekte bilder av min..

gassern din ligger rett innenfor snorstarten din og på baksiden av gasser er det et rundt luftfilter ta av det og borr 4 små hull i det men husk å dekke til hullene med en strømpe slik at det ikke kommer dritt inn i gassern. dysenåla sitter på gasserstempelet ( det som gasswiren sitter festet på i gassern) flytt låseringen på det på det nederste hakket

Lenke til kommentar
Er det dysenåla?

hvilken skal jeg vri på ? nr?

hva skal jeg med den? vri den til venstre(opp) eller høyre(ned)?

http://home.no/per89/dysen%e5la.JPG

vri nr 5 mot venstre så får du opp gasser stemplett. ta så av wiren og fjæra da sitter dysenåla i mitten, ta ut den og flytt låseskiva på det nederste hakket da vil biken få maks bensin men samme mengde som før med luft

Lenke til kommentar

Kan jeg kjøre pb uten eksos potta? starta den istad..

hva om jeg tar av lyddemperen (sveiser av det lille tette hullet..)?? går den fortere da??

det med kjede.. er det best å ha slakt eller stramt ? hva går raskest?

Endret av Per_le
Lenke til kommentar
Kan jeg kjøre pb uten eksos potta? starta den istad..

hva om jeg tar av lyddemperen (sveiser av det lille tette hullet..)?? går den fortere da??

det med kjede.. er det best å ha slakt eller stramt ? hva går raskest?

ikke kjør uten eksoanlegg da vil motoren bli ødelagt den skal ha litt motstand i eksosen fjerner du lyddemperen så vil den kunn bråke mer du vil ikke merke noe effektøkning, kjede skal ha ca 1 cm vandring ikke mer. er det for stramt så vil det strekke seg og ryke er det for slakt vil dreva ryke

Lenke til kommentar
åssen burde jeg å demontere den for å lage hull på luftfilteret..? ta av hele motoren.. eller ta av dekket?

hvis det ikke er vanskelig å ta av motoren så hadde det vært veldig fint.. tenkt til å lakere rammen.. :p

det enkleste er å ta av bakhjulet, det sitter i 2 muttere så det er det enkleste

Lenke til kommentar

Nå har jeg demontert bak hjulet..

har tatt ut luftfilteret.. skal jeg lage hull på den runde luftfilteret? eller boksen?

burde jeg ta og vaske den? den er veldig møkkete (grus).. eller burde jeg å skifte til et annet.. se bilde.. hva burde jeg å gjøre? det rosa er litt tynnere og litt tettere.. og den svarte er like stor og er mindre tett.. :hmm:

luftfilter2.JPG

luft.JPG

Endret av Per_le
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...