Per_le Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Hei.. nå har jeg tatt ut effekt pottta på pocketbiken min.. skal ta og rense den litt fordi alt eksosen kommer ikke ut.. åssen skal jeg rense det? takker for svar Endret 22. november 2004 av Per_le Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 kan vel ta en stålbørst eller på sånt? ta hvite sprit, bare kødda! Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Du kan legge den i en bøtte med diesel eller parafin og la den ligge litt. Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 fyll bensin inni den og latt det brenne ut da vil all soten løsne og da er det bare å blåse det ut Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) fyll bensin inni den og latt det brenne ut da vil all soten løsne og da er det bare å blåse det ut hæ?? fylle den med bensin og tenne på? kan jeg ta å spylle litt vann inni der?? med såpe? tenke å ta ut plomben også... ser ut som jeg har finni den.. er det den der? det er en rør som er tetta igjen og har småe hull på siden av røret der eksosen kommer ut... er det flere plomber der? Endret 21. november 2004 av Per_le Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) denne pocketbiken har du kjøpt av mitt firma så åssen du renser potta vet jeg. bakerst på eksosen har du en fjær og låsesplint. ta av splinten og fjæra så kan du ta av det røde rundt lyddemperen. da kan du rense lyddemperen fyll så bensin inn i den fremre delen av potta så tenn på, når det har slukket så banker du pent på røret med en trekloss og da vil sotet inni løsne og da er det bare å helle det ut. mvh svein erik lund ta pocketbikes Ps det røret med huller i er ikke plombe det er lyddemperen. det er ikke noe plombe i eksosen på den nye pb-1. borr 4 små hull i luftfilteret og flytt dysenåla i gassern opp på toppen så får du en toppfart på 75 km/t Endret 21. november 2004 av tapocketbikes Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 (endret) jeg har ikke den samme som du selger.. jeg har den her : det er ikke no splint på eksospotta.. den er sveisa fast.. er det noe plombe på den? hvor er luftfilteret? Endret 22. november 2004 av Per_le Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 jeg har ikke den samme som du selger..jeg har den her : http://home.no/per89/614786.jpg http://home.no/per89/14716938_2_Big.jpg det er ikke no splint på eksospotta.. den er sveisa fast.. er det noe plombe på den? hvor er luftfilteret? da er jeg ikke sikker på om det er plombe på din men det ser du på rksosen der den kommer ut av sylinder er det sveiset igjen forrerst på eksosen så må du borre opp slik at hullet er like stort som hullet på sylinderen. luftfilteret sitter på motsatt side på gasser som sylinder Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 bare vent liltt.. skal rydde rommet litt så skal jeg ta med pocketbiken oppå rommet.. da skal jeg ta noen ekte bilder av min.. Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 bare vent liltt.. skal rydde rommet litt så skal jeg ta med pocketbiken oppå rommet.. da skal jeg ta noen ekte bilder av min.. gassern din ligger rett innenfor snorstarten din og på baksiden av gasser er det et rundt luftfilter ta av det og borr 4 små hull i det men husk å dekke til hullene med en strømpe slik at det ikke kommer dritt inn i gassern. dysenåla sitter på gasserstempelet ( det som gasswiren sitter festet på i gassern) flytt låseringen på det på det nederste hakket Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Sånn nå har jeg tatt med meg pb opp på rommet.. er det den svarte boksen som er luftfiltret? hvis det er den må jeg ta av bakdekket også kan jeg ta den av.. slit Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Sånn nå har jeg tatt med meg pb opp på rommet.. er det den svarte boksen som er luftfiltret? hvis det er den må jeg ta av bakdekket også kan jeg ta den av.. slit http://home.no/per89/luftfilter.JPG jepp det er luftfilteret bare borr 4-5 hull på 0,5 cm i diameter Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Er det dysenåla? hvilken skal jeg vri på ? nr? hva skal jeg med den? vri den til venstre(opp) eller høyre(ned)? Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er det dysenåla? hvilken skal jeg vri på ? nr? hva skal jeg med den? vri den til venstre(opp) eller høyre(ned)? http://home.no/per89/dysen%e5la.JPG vri nr 5 mot venstre så får du opp gasser stemplett. ta så av wiren og fjæra da sitter dysenåla i mitten, ta ut den og flytt låseskiva på det nederste hakket da vil biken få maks bensin men samme mengde som før med luft Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Kan jeg kjøre pb uten eksos potta? starta den istad.. hva om jeg tar av lyddemperen (sveiser av det lille tette hullet..)?? går den fortere da?? det med kjede.. er det best å ha slakt eller stramt ? hva går raskest? Endret 23. november 2004 av Per_le Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Kan jeg kjøre pb uten eksos potta? starta den istad.. hva om jeg tar av lyddemperen (sveiser av det lille tette hullet..)?? går den fortere da?? det med kjede.. er det best å ha slakt eller stramt ? hva går raskest? ikke kjør uten eksoanlegg da vil motoren bli ødelagt den skal ha litt motstand i eksosen fjerner du lyddemperen så vil den kunn bråke mer du vil ikke merke noe effektøkning, kjede skal ha ca 1 cm vandring ikke mer. er det for stramt så vil det strekke seg og ryke er det for slakt vil dreva ryke Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 åssen burde jeg å demontere den for å lage hull på luftfilteret..? ta av hele motoren.. eller ta av dekket? hvis det ikke er vanskelig å ta av motoren så hadde det vært veldig fint.. tenkt til å lakere rammen.. Lenke til kommentar
tapocketbikes Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 åssen burde jeg å demontere den for å lage hull på luftfilteret..? ta av hele motoren.. eller ta av dekket? hvis det ikke er vanskelig å ta av motoren så hadde det vært veldig fint.. tenkt til å lakere rammen.. det enkleste er å ta av bakhjulet, det sitter i 2 muttere så det er det enkleste Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Nå har jeg demontert bak hjulet.. har tatt ut luftfilteret.. skal jeg lage hull på den runde luftfilteret? eller boksen? burde jeg ta og vaske den? den er veldig møkkete (grus).. eller burde jeg å skifte til et annet.. se bilde.. hva burde jeg å gjøre? det rosa er litt tynnere og litt tettere.. og den svarte er like stor og er mindre tett.. Endret 24. november 2004 av Per_le Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) hva skal jeg gjøre når jeg har tatt opp dysenåla? se bilde Endret 24. november 2004 av Per_le Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå