Gå til innhold

Drivere. litt info om hva jeg trenger

HEE

Anbefalte innlegg

jepp..

saken er slik at jeg skal formantere opp igjen..

trenger da drivere til diverse dritt.. (har mappe på disken men den er ikke oppdatert i det siste.) så ønsker og få litt mere "system" slik jeg alltid har drivere jeg kan bruke når jeg har formantert..

så spørsmålet er..

noen som har en liste over anbefalte oppdaterte drivere ? eller som kan lage en ?

har følgenes system specs ..

nfore ultra 400 (synes det er forvirrenes med slike drivere til mainboardet hvilken skal jeg bruke der ?) abit NF7-S rev 2.0

ati 9700 pro (har lastet ned nyeste catalyst)

hadde vær fint med litt klarhet..

takker gjerne med link... :yes:

Endret av HEE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nforce 5.10 (tror jeg) drivere fra nvidia.com

dx9.0c fra microsoft.com

siden du har catalyst så kommer jeg ikke på no mer i farta

Thank you ! :)

Edit: har nå lastet ned directx 9c.

og nforce 5.10 drivere.

ready to go.

Endret av HEE
Lenke til kommentar

1: Du kopierer hele WindowsCD inn på en annen partisjon. (i en mappe)

2: Driverne fir hovedkortet navigerer du deg fram til her:

3: Når nvidiadriverne er nedlastet kopierer du dem til samme partisjonen som WinXP(CD).

4: Du lager deg en oppstartdiskett. (fra WinCD eller laster ned en. Du kan bruke en Win98 eller lignende.

5:Når du er klar booter du opp med oppstertdisketten og skriver format C: og svarer j eller y to ganger (tror jeg det var.)

6: Når formateringen er ferdig restarter du maskinen og booter på ny inn på oppstartdisketten.

7: Nå navigerer du deg frem til i386 og skriverer winnt.exe og så er den nye installeringen igang.

Dette (var) /er en skisse på en elegant måte å sette opp WinXP.

Lenke til kommentar
1: Du kopierer hele WindowsCD inn på en annen partisjon. (i en mappe)

2: Driverne fir hovedkortet navigerer du deg fram til her:

3: Når nvidiadriverne er nedlastet kopierer du dem til samme partisjonen som WinXP(CD).

4: Du lager deg en oppstartdiskett. (fra WinCD eller laster ned en. Du kan bruke en Win98 eller lignende.

5:Når du er klar booter du opp med oppstertdisketten og skriver format C: og svarer j eller y to ganger (tror jeg det var.)

6: Når formateringen er ferdig restarter du maskinen og booter på ny inn på oppstartdisketten.

7: Nå navigerer du deg frem til i386 og skriverer winnt.exe og så er den nye installeringen igang.

Dette (var) /er en skisse på en elegant måte å sette opp WinXP.

på denne måten så vil jeg ha driverne på xp cd er det det du skal fram til ?

genialt.

Lenke til kommentar
på denne måten så vil jeg ha driverne på xp cd er det det du skal fram til ?

genialt.

Ja noe sånnt ... Jeg bruker D: -partisjonen til alle slag drivere og stasj. Jeg har også WinXP-service pack 2 liggende der samt installasjonsfiler for virusbeskyttelse. Da kan jeg i sette opp hele PC-en uten å gå inn på nettet. Og det er også en fordel. Men når man har fått vett til å stelle seg så er det også sjelden problemer. hehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...