Gå til innhold

klokking av xp 2100 t-bred

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å klokke denne cpuen hvor multipliern er på 13 som standard, til hele 16 ganger. dette fungerte dårlig, jeg hadde bare en ekstra 100 milivolt ekstra. trenger jeg mer spenning? PCen slo seg faktisk av og jeg trodde jeg hadde ødelagt den, men etter en stund startet den igjen. Noen som har mer erfaring som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og det har en del og si åssen hk man har også. har du et HK uten agp/pci lås så forklarer det hvorfor du ikke klarer mer enn 150fsb, fordi uten den locken så klokker du opp alt annet også, harddisker, pci spor, agp porten osv, og de liker ikke noe mye mer mhz enn det er skal kjøre på orginalt.

og for å øke mp så må du også ha noen spesielle hk som låer opp cpu, som mitt hk f.eks.

en grei regel med overklokking, ikke ta for mye av gangen. sett mp til 13,5 eller 14 først og se om den godtar det, så kan du øke fsb litt etterpå. siden fsb klokking gir best resultat

Lenke til kommentar
Du har kanskje ikke agp/pci lås (via kt400 HK) I så fall slår ikke dividere inn automatisk før du når en fsb på 166MHz. Min XP2100+ kjører greit 166 x 13 på 1,65V. 150 x 13 er ikke snakk om (har følsomme s-ata disker da)

så hvis jeg øker fsb til 166 så vil en "greie" som kalles divider begrense frekvensen på pci,agp, harddisker osv automatisk? Stemmer dette? høres litt rart ut i mine ører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...