tht Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Problemet er slik: jeg skal installere windows xp pro på nytt. Jeg bruker to stasjoner, C og F. Når jeg skal installere, kommer det opp: Maskinen finner ikke harddisk og installasjonen blir avbrutt. Jeg har trippel sjekket ledningene mine og de er riktig koblet til. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Ps. Formaterte nettopp F stasjonen. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Finner du de i BIOS da? Lenke til kommentar
tht Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 err...nå er ikke jeg sånn super god på pc...har lite peiling på BIOS osv. Men ja, når du nevner det, kan hende feilen ligger der..hvor finner jeg dem i BIOS? Lenke til kommentar
snole Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har du 2 disker eller 2 partisjoner? Er det vanlig IDE eller Serial ATA disk(er)? Lenke til kommentar
tht Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Serial ATA disk, har abre en harddisk, western digital 200gb. Har to partisjoner, C og F. C har 12 gb, mens F har 170gb+. Lenke til kommentar
snole Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Da går jeg ut i fra at du har fått med deg at man må SATA-kontroller drivere på egen diskett for at XP-installasjonen skjønner at det er en disk der? Sjekk denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Endret 21. november 2004 av snole Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jepp, du får to problemer med det oppsettet. a) Du må trykke F6 under XP install bootup (når det står nederst på skjermen), for deretter å sette inn S-ATA driver diskett. (som snole sier) b) Windows har litt problemer med store disker, så det kan hende du ikke ser hele disken i windows før du har installert SP1 eller nyere. (eller kjørt en registerfiks). Dette vil ikke hindre installasjon av XP dog. Lenke til kommentar
snole Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 b) Windows har litt problemer med store disker, så det kan hende du ikke ser hele disken i windows før du har installert SP1 eller nyere. (eller kjørt en registerfiks). Dette vil ikke hindre installasjon av XP dog. Det du sier er sant. Men har man XP CD med SP1 eller SP2 integrert, så er det ikke noe problem lengre. (Slipstreamet min XP CD med et program slik at jeg fikk brent ut en XP CD med SP2). Lenke til kommentar
tht Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 TUSEN TAKK!! bare jeg som er n00b som ikke forstod at jeg måtte bruke disketten Lenke til kommentar
snole Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Bra at det ordnet seg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå