Sponis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Eg har ein bærbar maskin som eg gjerne vl kople opp tiil Internet. Den har utgang for kabel og er ganske sikker på at den har nettverkskort. Men når eg stikker kabelen inn er eg fortsatt offline. Kva meir må eg gjere for å komme online? Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) stapp en firewire-kabel opp ræva di.. så skal den funke tror jeg. Ellers må du nok installere driverne på nytt så putte en ny firewire kabel opp ræva di. Hvis ikke det heller funker da må du desverre dra til bill gates. og si "BLOW ME FEGET" ______________________________________ Advarsel gitt -Opus- Endret 21. november 2004 av Opus Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Eg har ein bærbar maskin som eg gjerne vl kople opp tiil Internet. Den har utgang for kabel og er ganske sikker på at den har nettverkskort. Men når eg stikker kabelen inn er eg fortsatt offline. Kva meir må eg gjere for å komme online? Tror du må utdype litt hvordan du er tilkoblet internett jeg. Bruker du f.eks router? Det som også hadde hjulpet var å vite eksakt hvilken bærbar pc det er slik at man vet at den faktisk har nettverkskort. Edit: slik jeg ser det ligger feilen i en av følgende punkter: Din bærbare maskin har ikke nettverkskort Du har ikke konfigurert den bærbare pcen riktig Du har brukt en krysset tp-kabel (aldri prøvd det selv, men i teorien skulle det jo ikke fungere) Endret 21. november 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Det er in IBM thinkPad, det er alt eg veit. Men det er utgang for kabel, plus at det er sånn alternativer for Internet i Kontrollpanelet. Det er ein helt vanlig ADSL tilknyttning frå ein lokal leverandør. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hvis du går på, start, kontroll panel, nettverks tilkoblinger; ser du da ett "lokal tilkobling" ikon? Hvis du bruker kategori visning er det nettverks og internet tilkoblinger og så på nettverks tilkoblinger... Hvis det ikke er noen "lokal tilkobling" eller noe sånt der, så har du ikke nettverks kort eller så har du ikke driverene. Hva har du på nettverkstilkoblinger? Hvis du finner nettverks kortet ditt i listen kan du sjekke at det er står på "enable". Høyre klikk på det så skal det stå der tror jeg. Du trenger ikke krysset kabel, det funker fint med en vanlig i de fleste modem. Hvis nettverks kablen din passer inn 2 plasser i pc'n, må du prøve begge, da det kan være at du har isdn kort og nettverks kort. Sjekk opp i hva du har på pc'n, hvordan det er koblet opp osv. og informer oss -espen Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 stapp en firewire-kabel opp ræva di.. så skal den funke tror jeg. Ellers må du nok installere driverne på nytt så putte en ny firewire kabel opp ræva di. Hvis ikke det heller funker da må du desverre dra til bill gates. og si "BLOW ME FEGET" ______________________________________ Advarsel gitt -Opus- Hva i all verden?? Hva slags oppførsel er dette da? Skjerp deg!! Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Følgende nettverkskomponenter er instalert: Microsoft familiepålogging IBM ThinkPad fast infrared Port Kort for ekstern pålogging Fast infrared protocol TCP/IP Kort for Ekstern pålogging Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 den siste, TCP/IP for ekstern pålogging er det vel som skal stå aktiv. GJør den det? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Kordan ser eg det? Når eg høgre klikker på den er det bare hva er dette? som kommer opp. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 såg no at det er to uttak. eit med eit telefonrør og eit lyn, og ein med tre firkanter som er koplet sammen, hvilken skal kabelen inni? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hvor mange ledere er det i kontakten på pcen Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 det er den med firkantene som er koblet sammen. Lenke til kommentar
smh Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Kabelen skal inn i den kontakten som er merka med tre firkanter som er kobla saman. Det virker elles som om du kjører windows 9x og at nettverkskortet ikkje er installert. Kan du høyreklikke "Min datamaskin" og velge "Egenskaper". Klikk deretter på "Enhetsbehandling" og sjekk om du finner noko ang. Nettverkskort, eller om du har nokre ukjente enheter? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 det er den med firkantene som er koblet sammen. Funker fortsatt ikkje, er det noko eg må gjere første gangen eller er det bare å opne nettleseren og surfe i vei? Det kan vere noko med kortet, kordan skal eg få den til å st på aktiv? Lenke til kommentar
smh Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 det er den med firkantene som er koblet sammen. Funker fortsatt ikkje, er det noko eg må gjere første gangen eller er det bare å opne nettleseren og surfe i vei? Det kan vere noko med kortet, kordan skal eg få den til å st på aktiv? Har du prøvd det eg skreiv i forrige post? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Eg bruker Windows 98 og det er ingen Egenskaper i "Min datamaskin". 100 innlegg Lenke til kommentar
smh Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Eg bruker Windows 98 og det er ingen Egenskaper i "Min datamaskin". 100 innlegg Dersom du høyreklikker "Min datamaskin" som ligger på skrivebordet, skal det vera noko som heiter "Egenskaper" dersom du kjører Norsk windows, og "Properties" dersom du kjører Engelsk windows. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Eg finner to Nettverkskort: Kort for ekstern pålogging og SMC EZCard 10/100 Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Det står på egenskapene til kortet at det funker som det skal Lenke til kommentar
smh Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Kan du høyreklikke "Andre maskiner" og velge Egenskaper der? Kva står det der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå