wunderbaum Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ok.. Nå skal jeg hive meg på "trekabinett-bølgen" og lage et selv. Noen som kan hjelpe meg med en liste over hva slags plater og sånn jeg trenger? Det skal være en server med plass til endel HDD'er... Må bare ha alt klart før jeg bestiller ting.. Har lagt denne pakken fra Komplett.no i en liste.. Har i tillegg lagt til denne PSU'en i lista.. Noe annet på Komplett jeg kan trenge? Annet enn HDD selvsagt. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hvorfor skrev du ikke dette på case mods? også hvorfor velger du alt fra komplett? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 bruk noe skikkelig massivt tre....eik eller noe....da bråker det ikke så mye tror jeg.... Lenke til kommentar
bigbeast Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Vis dette skal være en spille data burde du ta noen andre deler....... P4 eller amd 64 noe som fungerer............ Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Bråket ser jeg ikke som noe problem da den skal stå nede i et rom jeg bruker veldig skjeldent.. Og hvis denne er feilpostet, beklager jeg det, og ber en moderator om å flytte den Grunnen til at jeg har valgt ting fra Komplett er fordi det er webshop #1 i mine øyne. Er trofast mot Komplett Hvor mye vil selve kabinettet koste om jeg bygger det i massivt tre med en metallramme innvendig? Ca. mål blir vel ca. 70x30x50cm (HxBxD), evt. en firkantet kloss på 50cm alle veier.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hvorfor skrev du ikke dette på case mods? Fordi våre venner på hardware.no har lagt opp forumene som de har. Man går inn på hardware.no, og der er det forum som heter Kabinetter som sitat dreier seg om: "Diskusjoner og spørsmål rundt alle typer kabinetter." Dette er et spørsmål om en type kabinett, så da er dette plassen. At det finnes et annet forum et sted er vel ikke så opplagt. Spesielt når det er sortert under overklokking (du kan vel ha lyst til å lage et kabinett uten å skulle klokke) og heter "Case-mods". Jeg skal ærlig tilstå at jeg måtte gå inn der og lese postene for å skjønne hva det var for noe rart, spesielt når beskrivelsen er den informative "Diskusjoner og spørsmål rundt case-mods." Jeg ville også ha postet her, tror jeg... Hvis man ønsker at folk skal poste om selvbygg på Case-mods burde man kanskje ha lagt den litt mer synlig til, og linket herfra med en tydelig post... Geir Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Var det jeg også tenkte på.. Er jo ikke akkurat et forsøk på casemodding.. Skal tross alt bare lage en kasse som skal brukes til server Ikke noe hightech shit med vinduer du kan snurre rundt og lysorgie inni og sånn.. Bare en helt vanlig kasse med bittelitt stæsj på Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Bruk 6 - 8 mm kryssfiner dette er greit og arbeide med , meget stabilt , tåler en trøkk og koster ikke skjorta . Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Vis dette skal være en spille data burde du ta noen andre deler....... P4 eller amd 64 noe som fungerer............ Les hva trådstarter skriver en gang til, og prøv igjen. Jeg har også tenkt denne tanken, men jeg er ikke akkurat super med Trearbeid (selvom jeg fikk 6 på sløyd).. Legne siden jeg har mekka noe som helst nå. Hvor dyrt er 8 mm kryssfiner-plater? Mener da altså. Hvor dyrt vil det bli med nok 8mm kryssfiner til et Full-ATX kabinett? Sånn sirkus.. *Edit: Snekker'n: Hvor mye er "ikke skjorta" Endret 22. november 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Hadde i grunn vært greit å vite ca pris ja andreasfe Har ikke så veldig lyst lengere hvis jeg må opp i 1000-1500,- for noen plater.. Så kommer jo lakk og greier i tillegg.. Husker ikke hvem som hadde den pelsdotten av en pc, men hvis vedkommende ser denne posten (eller andre har peiling), hvor mye koster det for rosa pels? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Om du går til en trelastforhandler og finner kutt, altså rester av plater i 6 eller 8 mm så blir det ikke så dyrt , du kan da få det du trenger for en 300-500 kr , skal du derimot kjøpe en hel plate nærmer du deg nok 1000,- kr . *Edit: Snekker'n: Hvor mye er "ikke skjorta" Kommer helt ann på skjorta Endret 22. november 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) bruk kryssfiner.. og du burde bytte ut delene du skal kjøpe jeg fåreslår: hardisk minne hk cpu cd brenner psu cpu kjøler skjermkort det kommer på ca 4000kr og er en god del bedre Endret 22. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Det er så, men man trenger ikke no som er sinnsykt bra i en server da.. Er kun det den skal brukes til.. Hvis du har lest hele første posten da Har ikke så mye penger heller.. Er vel egentlig derfor det ikke har blitt annet enn den pakken der foreløpig Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Om du går til en trelastforhandler og finner kutt, altså rester av plater i 6 eller 8 mm så blir det ikke så dyrt , du kan da få det du trenger for en 300-500 kr , skal du derimot kjøpe en hel plate nærmer du deg nok 1000,- kr . *Edit: Snekker'n: Hvor mye er "ikke skjorta" Kommer helt ann på skjorta Takker Da tror jeg nok at jeg skal ta en tur ned på Maxbo etter jul Skal feire i DK i år, så jeg trenger de få pengene som blir spart opp til snus på veien tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå