Gå til innhold

Skal lage et kabinett...

Anbefalte innlegg

Ok.. Nå skal jeg hive meg på "trekabinett-bølgen" og lage et selv. Noen som kan hjelpe meg med en liste over hva slags plater og sånn jeg trenger? Det skal være en server med plass til endel HDD'er... Må bare ha alt klart før jeg bestiller ting.. Har lagt denne pakken fra Komplett.no i en liste.. Har i tillegg lagt til denne PSU'en i lista.. Noe annet på Komplett jeg kan trenge? Annet enn HDD selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bråket ser jeg ikke som noe problem da den skal stå nede i et rom jeg bruker veldig skjeldent.. Og hvis denne er feilpostet, beklager jeg det, og ber en moderator om å flytte den :) Grunnen til at jeg har valgt ting fra Komplett er fordi det er webshop #1 i mine øyne. Er trofast mot Komplett :) Hvor mye vil selve kabinettet koste om jeg bygger det i massivt tre med en metallramme innvendig? Ca. mål blir vel ca. 70x30x50cm (HxBxD), evt. en firkantet kloss på 50cm alle veier..

Lenke til kommentar
hvorfor skrev du ikke dette på case mods?

Fordi våre venner på hardware.no har lagt opp forumene som de har.

Man går inn på hardware.no, og der er det forum som heter Kabinetter som sitat dreier seg om: "Diskusjoner og spørsmål rundt alle typer kabinetter." Dette er et spørsmål om en type kabinett, så da er dette plassen.

At det finnes et annet forum et sted er vel ikke så opplagt. Spesielt når det er sortert under overklokking (du kan vel ha lyst til å lage et kabinett uten å skulle klokke) og heter "Case-mods". Jeg skal ærlig tilstå at jeg måtte gå inn der og lese postene for å skjønne hva det var for noe rart, spesielt når beskrivelsen er den informative "Diskusjoner og spørsmål rundt case-mods."

Jeg ville også ha postet her, tror jeg... :thumbup: Hvis man ønsker at folk skal poste om selvbygg på Case-mods burde man kanskje ha lagt den litt mer synlig til, og linket herfra med en tydelig post...

Geir :)

Lenke til kommentar
:hmm: Vis dette skal være en spille data burde du ta noen andre deler....... :roll:

P4 eller amd 64 noe som fungerer............ :w00t:

Les hva trådstarter skriver en gang til, og prøv igjen.

Jeg har også tenkt denne tanken, men jeg er ikke akkurat super med Trearbeid (selvom jeg fikk 6 på sløyd)..

Legne siden jeg har mekka noe som helst nå.

Hvor dyrt er 8 mm kryssfiner-plater?

Mener da altså. Hvor dyrt vil det bli med nok 8mm kryssfiner til et Full-ATX kabinett? Sånn sirkus..

*Edit:

Snekker'n: Hvor mye er "ikke skjorta" :p

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hadde i grunn vært greit å vite ca pris ja andreasfe :) Har ikke så veldig lyst lengere hvis jeg må opp i 1000-1500,- for noen plater.. Så kommer jo lakk og greier i tillegg.. Husker ikke hvem som hadde den pelsdotten av en pc, men hvis vedkommende ser denne posten (eller andre har peiling), hvor mye koster det for rosa pels? :p

Lenke til kommentar

Om du går til en trelastforhandler og finner kutt, altså rester av plater i 6 eller 8 mm så blir det ikke så dyrt , du kan da få det du trenger for en 300-500 kr , skal du derimot kjøpe en hel plate nærmer du deg nok 1000,- kr .

*Edit:

Snekker'n: Hvor mye er "ikke skjorta"

Kommer helt ann på skjorta

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Om du går til en trelastforhandler og finner kutt, altså rester av plater i 6 eller 8 mm så blir det ikke så dyrt , du kan da få det du trenger for en 300-500 kr , skal du derimot kjøpe en hel plate nærmer du deg nok 1000,- kr .

*Edit:

Snekker'n: Hvor mye er "ikke skjorta"

Kommer helt ann på skjorta

Takker :) Da tror jeg nok at jeg skal ta en tur ned på Maxbo etter jul :) Skal feire i DK i år, så jeg trenger de få pengene som blir spart opp til snus på veien tilbake..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...