EspenDL Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hei! Jeg har lagt inn Windows XP på maskinen min. Når jeg restartet maskinen kom det opp valg av OS. Valget er mellom Win XP og Win XP. Hva f**n? PS! Er dritt lei av PC nå. Det bor en liten djevel i den. SØKER DATA-EXORSIST Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Start - kjør - msconfig - boot.ini - kontroller alle oppstartsbaner. Fikser det problemet? Edit: 2111 innlegg den 21.11 Endret 21. november 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Den ene banen er ikke valid, men windows greier ikke å fjerne den. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Om du starter opp i Safe mode og prøver det samme, da? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Har allerede prøvd. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har hatt det samme problemet før. Hos meg ble det fiksa når jeg installerte Windows på nytt. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Nå er jeg ikke 100% sikker på om jeg forstod spørsmålet riktig, men du har altså Windows XP to ganger i boot-menyen - og kun den ene funker? Jeg har fikset dette et par gang ved å gå til: Høyreklikk Min Datamaskin - Egenskaper - Avansert - Oppstart og gjenoppretting. Der har du nå innstillingene for boot-menyen din. Om du klikker på rediger, kan du slette den ene "linja" med Windows XP. Men, for all del! Fjern nå riktig XP, ellers kan det vel resultere i at du ikke får startet maskinen i det hele tatt. (For å finne ut hva som var riktig gikk jeg inn om endret navn på den som skulle fjernes, i første omgang, og bootet opp for å se om det var riktig. Du ser vel også i Oppstart og Gjenoppretting hva som står "fastdetect" på, men jeg tok en omvei for sikkerhets skyld ) Når du har bare "en linje" med info under Rediger, så skal du ikke få noen boot-meny. Mulig det også går an å bare ta bort haken i "Tiden operativsystemlisten skal vises" (dermed blir den 0 sekunder). Det er vel noe mindre "risikabelt" enn å slette noe i boot-fila, men pass på at riktig OS er /fastdetect. Har ikke prøvd dette. Tjah, var det dette du mente eller? Til slutt sier jeg bare; tenk deg om før du gjør noe. Om du gjør feil kan det vel bli problemer. Og jeg tar absloutt ikke noe ansvar for hva som kan gå galt :!: Mvh Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå