petergaustad Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hei! Har en gammel traver med en AMD K7 700 slot A-prosessor som står og går som Mail-server. I dag begynte prosessorvifta på denne å fuske... Er det strengt tatt nødvendig med prosessorfite på denne? Eller holder det med kjøleribbe? Mvh. Peter Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Siden dette er en forholdsvis gammel CPU så vil jeg tro at en god kjøleblokk med en svak vifte burde holde. --- EDIT: vet du hva temperaturen er/var? Endret 21. november 2004 av Fur Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 en bra blokk burde holde ja, mene jeg tviler på at den orginale blokka holder. kjøp en billig kjøler med vifte fra komplett du, de koster max 100kr Lenke til kommentar
petergaustad Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Det rapporteres faktisk ikke temperatur på CPU i bios, sikkert en billig kjøler som ikke støtter dette :-) Jeg får kjøre med den gamle, bråkete vifta inntil videre. Får vel grave og se om jeg kan finne igjen en gammel vifte et sted, eller evt. bestille en ny... Mvh. Peter Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 en bra blokk burde holde ja, mene jeg tviler på at den orginale blokka holder. kjøp en billig kjøler med vifte fra komplett du, de koster max 100kr Kan ikke se at Komplett har noen SLOT A kjølere... Er nok ikke lett å finne noen som har det lenger, må nesten bare snoke rund, og håpe at noen har en liggene i "roteskuffen"... Vet at Biltema hadde før, så du kan jo sjekke hvis de har en butikk i nærheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå