Muntiadok Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Må si jeg også har fått en ny favoritt nå... Men, "15.4" TFT aktiv matrise WSXGA+ (1680 x 1050)", blir ikke det i minste laget? Eller er det mange av dere som kjører en slik oppløsning. Ser at alle de billigere modellene selges med 1200 x 800 som virker som en mye mer fornuftig oppløsning for meg... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Men, "15.4" TFT aktiv matrise WSXGA+ (1680 x 1050)", blir ikke det i minste laget? jeg har 3 bekjente som har WSXGA+ med den oppløsningen på en 15,4" skjerm, det ser flott ut, akkurat passe, helt perfekt. om du ikke er svaktsynt selvfølgelig, da blir det nok litt lite Lenke til kommentar
junior__81 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Husker ikke hva forumet heter dessverre! Men prøv å søk på google, det var slik jeg fant det. Er det noen som har handlet bærbar fra utlandet tidligere? Er det riktig at momsen i dette landet trekkes fra, også legges det til norsk moms istedenfor? Hva med toll, er det ikke toll på datautstyr - ikke engang tollbehandlingsavgift? Jeg hadde tenkt å kjøpe pc forrige uke, men venter gjerne til 14.12 ettersom itbutikken får de inn da. Det er flere nettbutikker i danmark som har bedre priser på denne Vega'en, men det virker som itbutikken er mer praktisk ettersom man der kan se norsk pris, samt at de pleier å sende til norge. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 itbutikken.no selger den, da slipper du tenke på moms sakene, toll osv.. prisen på itbutikken.no er helt ok Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Noen som har peiling hvordan denne vil duge til spill ol. Helt sikkert bra, selv om prosessoren ikke er den kraftigste som finnes. Mobility Radeon 9700 256MB høres sikkert bedre ut enn Mobility Radeon 9700 128MB, men faktisk er det dårligere siden den benytter større og tregere VRAM. Vegaen har 15.4" TFT aktiv matrise WSXGA+ (1680 x 1050) skjerm mens Ferarien har 15" TFT aktiv matrise 15" - 24-bit.......Hva er best? Til spilling så er ikke widescreen skjermer å anbefale, men glimerende til film o.l. Ellers er skjermene ganske like, der skjermen på Ferrarien har 1400 x 1050 oppløsning. Selv foretrekker jeg skjermer som ikke er widescreen, og var en av årsakene til at jeg valgte Acer Ferrari 3200 selv. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Ja, etter endel lesing om laptop'er har jeg kommet frem til at widescreen nok ikke er for gamer'n jeg også, heller den som bruker den til film, jobbing og slikt, men kanskje spiller en sjelden gang. ang radeon 9700 kortet som sitter i denne i forhold et 128mb kort kan jeg ikke uttale meg, men jeg vet at denne kortet kan kjøres i silentmode, mulig dette er en ting som er helt vanlig eller at jeg missforsto og dette gjaldt hele maskina, et radeon 9700 256mb er vel bedre enn et radeon 9600pro kort som sitter i mange bærbare? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Alle Mobility Radeon 9700 støtter ATI POWERPLAY, som er støtte for dynamisk nedklokking av grafikken etter behov. Ja, Mobility Radeon 9700 256MB er nok merkbart raskere enn Mobility Radeon 9600Pro. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Alle Mobility Radeon 9700 støtter ATI POWERPLAY, som er støtte for dynamisk nedklokking av grafikken etter behov. Ikke nødvendigvis. Mange produsenter skrur av denne funskjonaliteten i grafikkortets BIOS (sansynligvis grunnet at det medfører enklere support). Ja, Mobility Radeon 9700 256MB er nok merkbart raskere enn Mobility Radeon 9600Pro. Ikke nødvendigvis. Likt klokket vil de yte likt. Den eneste forskjellen mellom disse er fabrikasjonsprosessen som får M11 til å bruke litt mindre strøm enn M10. Det maksimale klokkepotensialet er nok også litt høyere. Det er imidlertid liten grunn til å tro at dette automatisk er slik i realiteten. Har lest om nok tilfeller der noen 9700 er klokket lavere enn andre 9600. Hvilken klokkehastighet de respektive 'merkenavnene' (9600/Pro/9650/90700...) er sertifisert for tor jeg ikke er offentlig informasjon, og det er igjen helt opp til produsenten å velge hvilken klokkehastighet de går etter. Det kan være spart penger på dårlig RAM, de kan ha valgt å prioritere batteritid, hastigheten kan variere fra bios til bios. Den eneste måten å være sikker på; er å sjekke hvilke hastigheter den enkelte maskinen kjører på. Jeg vil ikke strekke meg lengere enn at det er (en god del) større sansynlighet for at et 9700 er raskest enn motsatt. 256MiB RAM har vel frem til nå ikke utgjort noen forskjell av betydning, skjønt det vil vel komme stadig flere spill det neste året som krever et 256MiB-kort for maskimal teksturkvalitet. Det andre mulige bruksområdet for mye minne er høy AA i høy oppløsning, og der er vel et Mobility 9700 helt i grenseland av hva som er spillbart hva hastighet angår. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 ATI now is shipping their new Mobility Radeon 9700 graphics processor (code-named M11) in volume. The Mobility 9700 picks up where the Mobility 9600 leaves off... for den late: The benchmarks for this chip do not show the Mobility 9700 256MB to be the incredible performance dynamo that many were expecting - as (not surprisingly) people were expecting the same level of performance as a desktop Radeon 9700 Pro in a notebook form factor. Unfortunately, due to ATI's purposefully confusing nomenclature, this gives un-realistic hopes for this mobile chip. The chip is significantly slower compared to a desktop Radeon 9700 Pro, which has double the pixel pipelines and double the memory bus width. This does not mean the Mobility 9700 is slow in any way, and in fact, it's the fastest mobile GPU we've ever had the pleasure of working with. Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Er denne Asus`en bygget opp som Vega`en? Vega er jo et Asus produkt og begge heter noe med M5.. Asus M5200N Vega+ M5 Endret 27. november 2004 av kenthlar Lenke til kommentar
qwert Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hvilken M5? Som nevt tidligere i tråden; er alle Vega+ Uniwill, mens Vega PRO er en Asus M6N. Lenke til kommentar
junior__81 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 sendte mail til sddata i danmark her en dag, om de solgte til norge, noe de ikke gjorde. fikk en ny mail fredag, der de skulle sjekke ut om de hadde noen i norge som kunne være forhandler, jeg måtte bare si hvor i landet jeg bodde. skal si fra da svar kommer tilbake, hadde vært greit og praktisk om det ordnet seg. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hvorfor ikke kjøpe fra ITbutikken? De selger de samme maskinene som SDdata. Lenke til kommentar
Lappi Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (Leveres ca. 14-12-2004) fra itbutikken. Noe lenge til... (Leveres ca. 14-12-2004) fra itbutikken. Noe lenge til... 14-12-2004 datoen stemmer ikke ifölge han fra ITbutikken som jeg har snakket med. Vega-maskinene settes sammen ved bestilling (lignende Dell). Min kommer om noen dager, I wish. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Men har veldig lyst på denne, er det noen som har erfaringer med itbutikken fra tidligere? Itbutikken er så godt som den webutikken med dårligst service av de "store", så jeg ville valgt en annen butikk. Endret 29. november 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Emnetittel endret til noe mer beskrivende. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Interessant løsning for 'intern' Bluetooth. Bare en ekstra USB-port under et lokk så en hvilken som helst dongle kan passe så lenge den er liten nok. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er dette fra en Vega??? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er dette fra en Vega??? Bildet kommer fra en forhandler som selger 'Millennia 6200'. Denne er også en Uniwill 259IA, som er samme OEM-chassiset Vega+ 259 er bygget på. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Bildet kommer fra en forhandler som selger 'Millennia 6200'. Denne er også en Uniwill 259IA, som er samme OEM-chassiset Vega+ 259 er bygget på. LOL, for en teit løsning! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå