junior__81 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Jeg kom over et merke som heter Vega, har aldri hørt om det før. De selges på en kjent dansk/norsk nettbutikk. Vega 259 M5 har veldig bra specs, alt jeg trenger. Men ville høre om noen har erfaringer med den. Endret 29. november 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Du snakker om ITbutikken? Kanskje fortelle litt om spesifikasjonene til maskinen? Jeg har forresten ikke erfaring med den maskinen. Men du kan jo f.eks google litt og se om du finner noen tester. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Denne? Ligner veldig på et Uniwill-kabinett. I så fall kan det godt hende at du finner samme maskinen hos en av de mer kjente merkene. Skulle ikke overraske meg om det finnes (eller kommer) en Fujitsu-Siemens som er lik denne. Lenke til kommentar
junior__81 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Ja det er uniwill eller hva du kalte det, maskinen settes sammen i danmark. stemmer, det er itbutikken som selger den. Tror prisen var rundt 15ooo, om jeg husker riktig. Dette må da være et godt kjøp? Vega 259-M5 - Pentium-M - Centrino - WSXGA 1,7GHz Mobile Intel Pentium-M 735 (Centrino) 1024 MB DDR RAM 80 GB 5400 RPM HD DVD-RW ATI Mobility Radeon 9700 med 256MB DDR-RAM 15,4" Widescreen WSXGA (1680x1050) V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, IEEE1394 Firewire, 802.11g trådløst netkort Batteri: Li-Ion Operativsystem: Windows XP Pro DK Touchpad Vægt: 3,0 kg Søkte rundt på google, men fant faktisk ingen ordentlig test av den. Men syntes det var litt "rart" at den ikke kostet mer med de spesifikasjonene.. Men virker det som et godt kjøp? Og at den er stillegående. Hadde håpet noen kjente til denne maskinen. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Ser ut som en fin pc til grei pris det der. Men hvis du er usikker på åssen den er så kan du jo heller kjøpe en pc med nesten tilsvarende specs til samme pris, og som har et mer kjent merke. Lenke til kommentar
junior__81 Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har ikke funnet en tilsvarende maskin til den prisen... Men har veldig lyst på denne, er det noen som har erfaringer med itbutikken fra tidligere? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har ikke funnet en tilsvarende maskin til den prisen... Tja. Prisen er bra den, men det er WSXGA+ skjermen som er nøkkelen. Alt det andre kan man alltids få tak i til en tilsvarende-, eller bedre pris andre steder. Så en tråd om den på Notebookforums tidligere i dag. Ser ut som denne modellen er i ferd med å dukke opp under diverse navn flere steder. Kanskje noen kommer med erfaringer med den der. Men har veldig lyst på denne, er det noen som har erfaringer med itbutikken fra tidligere? Gode før og under salg. Heller dårlige etterpå. Noe annet å tenke på, som ikke gjelder ITbutikken spesielt, men mere bærbare generelt: Det er en fordel å ha noe mange andre har med tanke på reservedeler osv. Kanskje særlig når butikken har et småfrynsete rykte med hensyn til support og returer i kombinasjon med at produktet ikke selges lokalt. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 SD Data leverer maskinen med norsk tastatur. De leverer VEGA+ maskiner med Windowa, men du kan få det på Norsk. De leverer dessuten de samme maskinene under navnet MyBook uten operativsystem. Se også på den lille VEGA+223-M3, 12" WXGA+ TFT 1280 x 800, Intel Celeron M 1.5 GHz, 512MB DDR RAM, 40GB IBM / Hitachi harddisk, COMBO DVD/CD-RW Internt 56K modem & 10/100 LAN, Li-Ion Batteri, Wireless lan 802.11 54Mbit Ser ut som en liten lekkerbisken. Lett maskin på ca 2kg. Har Power Cinema slik at man kan spille CD/DVD uten å boote maskinen. Lenke til kommentar
junior__81 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24/11/2004 : 10:58 SD Data leverer maskinen med norsk tastatur. De leverer VEGA+ maskiner med Windowa, men du kan få det på Norsk. De leverer dessuten de samme maskinene under navnet MyBook uten operativsystem. Se også på den lille VEGA+223-M3, 12" WXGA+ TFT 1280 x 800, Intel Celeron M 1.5 GHz, 512MB DDR RAM, 40GB IBM / Hitachi harddisk, COMBO DVD/CD-RW Internt 56K modem & 10/100 LAN, Li-Ion Batteri, Wireless lan 802.11 54Mbit Ser ut som en liten lekkerbisken. Lett maskin på ca 2kg. Har Power Cinema slik at man kan spille CD/DVD uten å boote maskinen. Har du tidligere erfaring med VEGA+ eller My Book? De selges til bra priser (regnet om til NOK) hos itbutikken.dk Fikk høre at det kunne vært en fordel med tanke på evt reperasjoner o.l. å ha et litt mer kjent merke. Jeg er også usikker på om jeg skal kjøpe vega/mybook. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har ingen erfaring med nevnte merker, men er nyskjerrig på dem. Finner lite eller ingenting om dem på nettet. Ser jo stilige ut også da, og det gjør jo ingenting... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24/11/2004 : 10:58 SD Data leverer maskinen med norsk tastatur. De leverer VEGA+ maskiner med Windowa, men du kan få det på Norsk. De leverer dessuten de samme maskinene under navnet MyBook uten operativsystem. Se også på den lille VEGA+223-M3, 12" WXGA+ TFT 1280 x 800, Intel Celeron M 1.5 GHz, 512MB DDR RAM, 40GB IBM / Hitachi harddisk, COMBO DVD/CD-RW Internt 56K modem & 10/100 LAN, Li-Ion Batteri, Wireless lan 802.11 54Mbit Ser ut som en liten lekkerbisken. Lett maskin på ca 2kg. Har Power Cinema slik at man kan spille CD/DVD uten å boote maskinen. Har du tidligere erfaring med VEGA+ eller My Book? De selges til bra priser (regnet om til NOK) hos itbutikken.dk Fikk høre at det kunne vært en fordel med tanke på evt reperasjoner o.l. å ha et litt mer kjent merke. Jeg er også usikker på om jeg skal kjøpe vega/mybook. ITbutikken har en norsk avdeling. ITbutikken.no Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 ITbutikken har en norsk avdeling. ITbutikken.no De har en avdeling i Norge som fortoller varene deres. Alt blir sendt fra Danmark. Angående support så vet jeg ikke noe om de. så derfor holder jeg den størsta moliga tystnad om det også. Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Nå som jeg endelig hadde bestemt med for ferrari 3400 så dukker denne herligheten opp Noen som har peiling hvordan denne vil duge til spill ol. Vegaen har 15.4" TFT aktiv matrise WSXGA+ (1680 x 1050) skjerm mens Ferarien har 15" TFT aktiv matrise 15" - 24-bit.......Hva er best? Endret 24. november 2004 av kenthlar Lenke til kommentar
opticus Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) dette ser ut som en nydelig maskin!! jeg har ingen erfaring, men har vurdert dell en periode, så over til asus, men nå er det vega jeg vurderer. skulle likt å se en test av denne et eller annet sted EDIT: jeg har prøvd å spore denne opp og finne ut hva dette egentlig er for en maskin, jeg ender ofte opp hos Uniwill 259ia en annen maskin det kan være verdt å prøve lete etter er en ITC Millennia 6200. Tror som det er nevnt tidligere i denne tråden at vega er en maskin som er bygd på en uniwill, det samme med denne itc millennia 6200 maskina. Ang batterilevetid har jeg sett alt fra folk som tipper 2,5-3,5 til 4 timer. har ikke sett noe over dette, men det er jo mulig det selges batterier til å sette i mediabay eller hva den nå heter(der dvdspiller sitter) som er ganske kraftige dersom det som blir solgt med som orginalbatteri ikke holder! Endret 24. november 2004 av opticus Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Test av Vega pro Z7 maskin: http://www.hardwareonline.dk/vis_test.asp?tID=130&s=1 Lenke til kommentar
SHU Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Tror ITC Millennia 6200 bygger på en ASUS. Ser slik ut synes jeg. Har ikke funnet noen som selger den her i landet. Har Googlet etter noe om Vega+ men finner ikke noenting. Merkelig... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Tror ITC Millennia 6200 bygger på en ASUS. Ser slik ut synes jeg. Nei. Det er den samme Uniwill-maskinen. Leser du de siste sidene i tråden fra Notebookforums jeg linket over så blir det bekreftet der. Edit: Og Vega+ er bare 'merkenavnet' til en ren dansk whitebook-bygger som videreselger til danske forhandlere. Du har jo selv startet en tråd hvor du linket til dem, så at du ikke finner merket her i landet er jo ikke så rart. Endret 24. november 2004 av qwert Lenke til kommentar
junior__81 Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jeg fant et dansk forum eller hva det nå enn var.. der var det en type som hadde kjøpt seg Vega+ 259 M5, så jeg bestemte meg for å kontakte han, spurte om en del ting. Fikk i svar at han var veldig fornøyd med maskina, bra kvalitet og ytelse. Batteriet hadde omtrent standard tid - 3timer. Men han sa ik no om hva maskina ble brukt til i de 3 timene. Stemmer det, Vega er kun navnet som de danske folka putter på maskina. Er visst et kjent og seriøst merke i dk. Ikke noe problem med deler osv om det skulle skje noe, selv om det ikke er stort her til lands. Jeg har et par topics her ang hvilken bærbar jeg skal kjøpe, men har funnet ut at denne vil jeg ha. (tenkte tidligere hovedsaklig på dell og acer) Sum= bra maskin til ok pris. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har du en link til det forumet? Du får holde oss oppdatert på hvordan det går, om du handler deg Vega. Lenke til kommentar
inv Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (Leveres ca. 14-12-2004) fra itbutikken. Noe lenge til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå