Gå til innhold

Data fryser i 200 x 11.

PreZiDenT

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Du bør nok øve deg litt mer på framtoningen din før du svarer. Når det er sagt, har jeg hørt om mange som har klokket fra 2500+ til 3200+, uten store komplikasjoner. Jeg forhører meg litt rundt omkring, og jeg prøver heller ikke på noe dumt, som å øke Volt. Såpass kan jeg selv om jeg er grønn på feltet.

Det er i mange tilfelle nødvendig å øke VCore littegrann for å kunne kjøre stabilt med en slik overklokk. Det er nemlig ikke dumt.. det er faktisk helt nødvendig.. Det som er litt dumt dog.. er å bli fornærmet når noen påpeker at du virker litt lite orientert. :)

Jeg har to stk. system med XP 2500+ @ 3200+.. På det ene er det ikke nødvendig å øke VCore.. på det andre må jeg øke med 0.1Volt for at det skal fungere stabilt.

Det bør vel også være rimelig greit å kunne finne ut av om systemet er idle.. eller under full load.

Og er det idle temp (som jeg tolker det).. da ser det ut som om du har ett problem med kjøling. Sjekk ut om det er god kontakt mellom kjøler og CPU. Det må ikke være dårlig kjøling når du skal klokke såpass opp..særllig dersom du må justere opp VCore noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør nok øve deg litt mer på framtoningen din før du svarer. Når det er sagt, har jeg hørt om mange som har klokket fra 2500+ til 3200+, uten store komplikasjoner. Jeg forhører meg litt rundt omkring, og jeg prøver heller ikke på noe dumt, som å øke Volt. Såpass kan jeg selv om jeg er grønn på feltet.

siden når har det vært "dumt" å øke volt ? Selvfølgelig, FSB er den som gir effekt, men jo høyerre du vil, jo mer volt må du gi kjernen for at den skal klare å kjøre stabilt på den ønskede fronside-bussen.

Lenke til kommentar

siden når har det vært "dumt" å øke volt ? Selvfølgelig, FSB er den som gir effekt, men jo høyerre du vil, jo mer volt må du gi kjernen for at den skal klare å kjøre stabilt på den ønskede fronside-bussen.

Jeg går ut ifra at du forstår det er "dumt" for en som er grønn på feltet å ikke øke volten uten å ha forhørt seg spesielt mye om det.

Jeg har nok en for dårlig vifte ja. Den holder seg stabil på 51 grader nå fortsatt.

Lenke til kommentar

Det er i mange tilfelle nødvendig å øke VCore littegrann for å kunne kjøre stabilt med en slik overklokk. Det er nemlig ikke dumt.. det er faktisk helt nødvendig.. Det som er litt dumt dog.. er å bli fornærmet når noen påpeker at du virker litt lite orientert. :)

Jeg har to stk. system med XP 2500+ @ 3200+.. På det ene er det ikke nødvendig å øke VCore.. på det andre må jeg øke med 0.1Volt for at det skal fungere stabilt.

Det bør vel også være rimelig greit å kunne finne ut av om systemet er idle.. eller under full load.

Og er det idle temp (som jeg tolker det).. da ser det ut som om du har ett problem med kjøling. Sjekk ut om det er god kontakt mellom kjøler og CPU. Det må ikke være dårlig kjøling når du skal klokke såpass opp..særllig dersom du må justere opp VCore noe.

Først og fremst, takk for råd.

"Det som er litt dumt dog.. er å bli fornærmet når noen påpeker at du virker litt lite orientert. :)"

Joda, du har nok rett. Men allikevel; er det ikke litt rart igrunn å påpeke at noen virker lite orientert? Jeg veit da det selv. Men man ønsker jo å prøve og feile uten at det går utover maskina.

Endret av PreZiDenT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men man ønsker jo å prøve å feile uten at det går utover maskina.

Smart trekk.. :thumbup:

Sjekk i allefall ut dette med kjøling først...

Du har ett Asus HK og de er ikke kjent for å rapportere for høye temperaturer.. så jeg er litt bekymra for at EverestHome (og BIOS) rapporter 50+ på CPU'n idle... På begge mine overklokkede XP-system går temp ikke mye over 45 på full load (35-38 idle).

Lenke til kommentar
Men man ønsker jo å prøve å feile uten at det går utover maskina.

Smart trekk.. :thumbup:

Sjekk i allefall ut dette med kjøling først...

Du har ett Asus HK og de er ikke kjent for å rapportere for høye temperaturer.. så jeg er litt bekymra for at EverestHome (og BIOS) rapporter 50+ på CPU'n idle... På begge mine overklokkede XP-system går temp ikke mye over 45 på full load (35-38 idle).

Jeg synes også det er merkelig. Har en glacialTech-vifte, som går for fullt nå. Det ene valget mitt er enten å kjøpe ny vifte, eller å kjøpe nytt HK, og 3500+ etter jul. :)

Om du ser på den Everest-statistikken jeg la frem, ser du noe annet bemerkningsverdig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om du ser på den Everest-statistikken jeg la frem, ser du noe annet bemerkningsverdig?

Nei, bortsett fra høye temperaturer for CPU ser alt greit ut..

Du skriver ikke hvilken Glacaltech vifte du bruker. De holder nok ikke helt mål dersom du skal overklokke, men det kommer jo an på hvilken modell det er.. Glacialtech lager såvidt jeg husker ikke akkurat "versting-kjølere"... :D

Hadde en rimelig Glacialtech i et av Barton-systemene mine, men den ble byttet ut med Thermaltake Volcano 12+ da jeg klokket den fra 2500+ til 3200+.

Jeg tror fremdeles at den kjøleren du har ikke er montert helt "forskriftsmessig".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...