Gå til innhold

Data fryser i 200 x 11.

PreZiDenT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

72 grader er ikke bra når du klokker, fordi jo mer du presser ut av cpu'en jo mer ustabil blir den, spesielt med mye varme. ska du klokke til 200*11 så sett volten på 1,75v (dersom den er ustabiol ved default 1,65v) og få på en bedre kjøler så den ligger på max 55grader ved full load (bruk).

Tt volcano 12 er et bra valg. husk å bruke bra pasta AS3/5 og å bytte den riktig

Lenke til kommentar
CPU ligger nå på 55 grader. kjører den på 200 x 10, gir en ytelse på 1,99 ghz. har Q-tec fan mener jeg å huske. fullt mulig jeg tar feil her. Om jeg kjører opp viftehastigheten, kan det funke?

har du noe med Q-Tec, så anbefaler jeg deg å ikke overklokke :p

Ja, for du har selvfølgelig prøvd alt av Q-Tec produkter....?

Eksempel på en Q-Tec-kjøler, men den var da merkelig lik MIST Frostbite?! :hmm:

Kan det være at de faktisk har produkter som ikke er heeeelt ubrukelige, eller farlige for alt og alle...? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Var inne i BIOS og skiftet fra +2500 til +3200. Det som skjer nå, og som ikke skjedde tidligere, er at jeg må restarte hver gang jeg bruker spiller f.eks hl2. Klarer ikke hovedkortet den nye hastigheten?

Så du fant bare sånn plutselig ut at du skulle endre FSB fra 166 til 200 og regne med at det var helt greit?

Og at "data'n" din ville funke som normalt... bare raskere?

Eller har jeg misforstått innlegget ditt..

Da foreslår jeg at du leser litt i diverse guider om overklokking først... og setter deg inne i viktige begreper som VCore etc...

Et lite hint dog...

55 grader på en Socket-A CPU som er klokket...tyder på noe mangelfull kjøling/dårlig montert kjøler.. dersom det er idle-temp du rapporterer..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
CPU ligger nå på 55 grader. kjører den på 200 x 10, gir en ytelse på 1,99 ghz. har Q-tec fan mener jeg å huske. fullt mulig jeg tar feil her. Om jeg kjører opp viftehastigheten, kan det funke?

har du noe med Q-Tec, så anbefaler jeg deg å ikke overklokke :p

Jeg har da en billig Q-tec 300watter som fint driver en Barton 2500+ @ 3200+..samt 9700 Pro @ 9800 Pro.

Så helt ubrukelig er nok Q-Tec ikke...men at det er en dyr kvalitets-PSU.. det er nok feil ja..

Lenke til kommentar

har faktisk samme problem selv, pc'n rebooter når jeg prøver å spille hl2, loader spillet fram til menyen å slik, men rebooter når jeg skal spille!

endra fsb til 200 i bios på mitt a7n8x deluxe kort med amd2500+ og 3200 ram , har 350watt psu og vannavkjøling.

MP Temperature 30

CPU Temperature 33

Vcore Voltage 1.69

+3v Voltage 3.32

+5v Voltage 4.92

+12v Voltage 12.41

Står d på hardware monitor i bios! :D

Kanskje det var dumt av meg å prøve å clocke cpu'n for jeg har egentlig ikke noe peiling på overklokking, men tok en sjanse da jeg leste en del plasser at d var bare å stille opp fsb til 200 :whistle:

Noen som vet hva jeg kan gjøre for at skal fungere? temp er ikke noe problem, mulig d er for lite strøm, har 3 hardisker og 1 cdbrenner plus ati x800 pro

må vel sette meg ned å lese litt, men takker for aill hjelp!

Lenke til kommentar
Var inne i BIOS og skiftet fra +2500 til +3200. Det som skjer nå, og som ikke skjedde tidligere, er at jeg må restarte hver gang jeg bruker spiller f.eks hl2. Klarer ikke hovedkortet den nye hastigheten?

Så du fant bare sånn plutselig ut at du skulle endre FSB fra 166 til 200 og regne med at det var helt greit?

Og at "data'n" din ville funke som normalt... bare raskere?

Eller har jeg misforstått innlegget ditt..

Da foreslår jeg at du leser litt i diverse guider om overklokking først... og setter deg inne i viktige begreper som VCore etc...

Et lite hint dog...

55 grader på en Socket-A CPU som er klokket...tyder på noe mangelfull kjøling/dårlig montert kjøler.. dersom det er idle-temp du rapporterer..

Du bør nok øve deg litt mer på framtoningen din før du svarer. Når det er sagt, har jeg hørt om mange som har klokket fra 2500+ til 3200+, uten store komplikasjoner. Jeg forhører meg litt rundt omkring, og jeg prøver heller ikke på noe dumt, som å øke Volt. Såpass kan jeg selv om jeg er grønn på feltet.

Jeg leser fra Everest home edition:

Felt Verdi

Sensor egenskaper

Sensor type Asus ASB100 Bach, Winbond W83L785TS-S (SMBus 2Dh, SMBus 2Eh)

Hovedkort Asus A7N8X

Temperaturer

Hovedkort 17 °C (63 °F)

CPU 51 °C (124 °F)

CPU diode 69 °C (156 °F)

SAMSUNG SP0802N 26 °C (79 °F)

Kjøle vifter

CPU 2789 RPM

Spennings verdier

CPU kjerne 1.71 V

CPU aux 1.70 V

+3.3 V 3.30 V

+5 V 4.81 V

+12 V 12.54 V

-12 V -12.46 V

-5 V -4.72 V

Og dette er antakeligvis idle.

Lenke til kommentar

hvor klokkevennlig en cpu er, varierer fra produksjon til produksjon..

jeg får "bare" presset mitt 3.4 ghz northwood opp til 4.1. Men jeg har hørt om utrolig mange andre som har klart 4.5 og høyere.

Min stopper plent.. Det er ikke psu, da jeg har kjørt en 350w alene på 12v / 5v, og heller ikke temp, da den har ligget stabilt på 5-10 grader. ( luftkjøling.. men kaldt ute... :love: været i Norge :p )

Det er rett og slett en "produksjonsfeil" ( er egentlig ikke det, da den er laget for 3.4.. men en ørliten feil gjør at den stopper ved 4.1 ) som gjør at dere ikke kommer lenger mest sannsynlig...

MEN, det kan være f.eks. minne som sier stopp, kansje dere har glemt å sette på pci/agp lock ( hvis den ikke er on by default ).

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
...........

.............

Du bør nok øve deg litt mer på framtoningen din før du svarer. Når det er sagt, har jeg hørt om mange som har klokket fra 2500+ til 3200+, uten store komplikasjoner. Jeg forhører meg litt rundt omkring, og jeg prøver heller ikke på noe dumt, som å øke Volt. Såpass kan jeg selv om jeg er grønn på feltet.

En hvilken som helst AMD Athlon XP Prosessor tåler 1,9-2,0V med litt god kjøling.

Så nei. Det er ikke alltid så dumt å øke volt. Spesielt ikke når det tilbyr deg ytelse som kunne ha kostet oppimot en tusenlapp mer.

Tror det kan lønne seg for deg å fjerne signaturen din.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...