Gå til innhold

PvE VS PvP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På PVP-serveren har du tre områder, grønne, gule og røde. På de grønne områdene er du trygg, de kan ikke angripe deg med mindre du angriper dem først. Der har du altså selv valget. På de gule områdene kan alle angripe alle, mens på de røde kan ikke du angripe fienden før han eventuelt angriper deg. Det er en konstant krig mellom Horde og Alliance, og det er om å gjøre å både forsvare sine områder og selvsagt vinne ære.

 

PvE-serveren er av naturlige grunner ikke så PvP-fokusert, men det betyr ikke at det ikke finnes PvP der. PvP blir vist gjennom at man er "flagget" for PvP (man får et spesielt symbol på seg), og man må gjøre noe "galt" for å bli det. For eksempel hjelpe en som allerede er flagget, angripe fiendens npc-er, angripe andre som er flagget eller rett og slett skrive /pvp. Når man er flagget er man fritt vilt. Du kan ikke angripe andre før de eventuelt angriper deg. Det vil også bli implentert et system kalt "battleground", som vil gi deg muligheten til å angripe andre for å forsvare byen din.

 

Regner med at jeg skal spille på begge på retail.

Endret av Rikku
Lenke til kommentar

Kommer trolig til å spille PvE, fordi jeg liker å kunne kose meg med quests sammen med venner uten å bli ganka av andre, men samtidig har jeg muligheten til å spille PvP når jeg vil på PvE-serveren.

 

Hvis man vil ha trusselen over seg "hele tiden", og vil ha muligheten til å spille PvP "hele tiden" er PvP-serveren bedre egnet. Her er det i mange soner (soner det er mange quests å gjøre i, og som du fint må spille i for å levle opp etterhvert) fritt frem for å angripe hverandre, slik at du alltid må være på vakt.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det eneste riktige er å spille på PvP servere. Du vil kanskje bruke lenger tid på å komme opp til lvl 60. Men du holder deg korrekt til historien til Warcraft samt at du får mer å gjøre i sluttspillet. Etterhvert vil også Honor/Hero systemet bli utviklet som igjen setter krav til PvP. For ikke snakke om quests/oppdrag som innebærer at du MÅ bekjempte motspillere for å fullføre vellykket.

 

(Hvis jeg ser en tauren med en øks på størrelsen med en liten Audi forventer jeg at det kommer en kamp og ikke at han skal prøve å selge sine siste magiske blomsterfrø)

 

PvE = Carebear

PvP = Horde vs Alliance (like it was meant to be played)

 

Alt etter egen mening selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Ja, men er det virkelig Horde VS Alliance?

Er det ikke slik at man kan fighte f.eks Dwarf vs Dwarf hvis man flagger seg for det?

Og må en horde player flagge seg for å fighte en Alliance player?

Isåfall er det jo det samme å fighte en Horde player hvis man er Alliance som å fighte en Alliance player.

 

Da vil det jo bli masse Horde Guild vs Horde Guild f.eks.

 

Men hvis det er slik at det hovedsaklig er Horde Vs Alliance blir det jo utrolig fett.

Jeg fikk ikke svar på om det er slik at man bare kan fly rett på en Horde player, eller om horde playeren må flagge seg for å sloss.

 

Jeg snakker om PvP

Lenke til kommentar
Ja, men er det virkelig Horde VS Alliance?

Er det ikke slik at man kan fighte f.eks Dwarf vs Dwarf hvis man flagger seg for det?

Og må en horde player flagge seg for å fighte en Alliance player?

Isåfall er det jo det samme å fighte en Horde player hvis man er Alliance som å fighte en Alliance player.

 

Da vil det jo bli masse Horde Guild vs Horde Guild f.eks.

 

Men hvis det er slik at det hovedsaklig er Horde Vs Alliance blir det jo utrolig fett.

Jeg fikk ikke svar på om det er slik at man bare kan fly rett på en Horde player, eller om horde playeren må flagge seg for å sloss.

 

Jeg snakker om PvP

En alliance player kan ALDRI angripe en annen alliance player. Man kan derimot velge å starte dueller o.l. Det kommer også kanskje spesielle områder som er FFA (Free for all), men dette blir spesielle konkurranse områder. Så igjen presiserer jeg å minner alle på at PvP = Horde vs Alliance. Det er mange som har gjort og kommer til å misforstå dette når de velger server

 

Det vil også muligens komme PVP FFA servere hvor alle kan angripere hverandre fritt uten regler, men tviler på at du vil se det med det første.

 

EDIT: Svarte ikke på det andre spørsmålet ditt Omar. Det er riktig at du må flagge deg for å angripe en motspiller, men dette er ikke alltid valgfritt. Generelt kan man si at alle områdene utenom start/noob zonene vil du alltid være flagget. Det skjer automatisk med en gang du går inn i området/zonen. Med andre ord, når du har kommet over lvl 20 vil du mest sannsynligvis alltid være flagget bortsett fra tilfeldige turer til storbyen for å selge/kjøpe varer.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...