olindtve Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Er det noen som har noen gode råd angående kjøp av telefon fra blocket.se?? Jeg har tittet endel der, og kommet i kontakt med en som skal selge en splitter ny s700i til en helt vanvittig pris. Han sier han har kvittering og sånt, men jeg er liksom litt i tvil, det er nesten for godt til å være sant. Han vil ha 2600,- for telefonen. Han vil ha forhåndsbetaling, og jeg har fått kontonr hans. Men som han sa, for min egen sikkerhets skyld, fikk jeg personnr hans noe han kalte et clearingsnr i tillegg. Jeg fikk også vite at han har konto i Föreningssparbanken i Sverige. Høres dette ut som en god deal? Eller er det mer jeg kan gjøre for å øke sikkerheten? For å unngå å ha satt inn masse penger på kontoen hans, og aldri få noen telefon, liksom? De opplysningene jeg har er: Fullt navn Bosted Personnr Kontonr Clearingsnr Banken han har konto i. Noe mer jeg bør be om for å kunne sikre meg mot svindel?? Jeg vet mange her har kjøpt bl.a sharp gx30 fra blocket.se, så kanskje dere kan gi noen tips? På forhånd takk. Endret 21. november 2004 av olindtve Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 du er ikke helt god om du går på det der? du blir sååå lurt!!! Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Jeg går ikke på, det er det som er poenget. Jeg vil bare prøve å riste litt sannhet ut av denne karen. Men når det er sagt, så er det faktisk veldig mange som selger s700 styggbillig der. Virker som om mange svenske "Nokia-fans" blant andre har latt seg imponere av stilig utseende og sånn, og kjøpt telefonen på impuls. Så fikk de prøvd den, likte den ikke i det heletatt og selger. Men så er er det vanskelig å få solgt den, virker det som.. Kanskje pga 3G?? Ikke vet jeg. Men nå har jeg ihvertfall klart å få tak i adressen hans og mobilnr også. Han er ikke helt anonym, skjønner du! Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 er ikke 3G på den vel?! ja det kan jo hende at det ikke er tull, men jeg hadde IKKE kjøpt privat uten oppkrav... jeg får nemlig se i pakken før jeg betaler! (sånn er det å bo på tettsted i Norge!) Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Er du ikke beskyttet for svindel via Blocket.se? Betalte 2500 for GX30 med BT headset og alt mulig, forhåndsbetalte og mobilen har jeg fått. Tror det er flere svindlere i Norge enn i Sverige. Nypris for GX30 + BT headset var over 5500, så man kan nok være heldig. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 er ikke 3G på den vel?! Tror han mener at det er vanskelig å selge den i Sverige, som har et utbygd 3G-nett(?), når den IKKE har 3G. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hvilken annonse er det?? til 2600? det er jo latterlig billig da. hvorfor ikke ta sjansen? om han lurer deg, du har jo alt opplysning av han. dra dit og %("#)Y&(¤ Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det er faktisk ikke helt umulig. Om du leser på Blocket-annonsene, så er det helt spinnville priser på rimelig mye.. Har sett Z1010 ned i 750 kroner. De selger selvom de har ti måneder igjen å betale på telefonene. Eneste minus er kanskje at de er brandet med Vodafone (Og da har en helt jævlig meny) eller 3 . Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Er du ikke beskyttet for svindel via Blocket.se? Betalte 2500 for GX30 med BT headset og alt mulig, forhåndsbetalte og mobilen har jeg fått. Tror det er flere svindlere i Norge enn i Sverige. Nypris for GX30 + BT headset var over 5500, så man kan nok være heldig. Det er nok av svindlere overalt. Blir litt dumt å si at det er verre her. Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 OK folkens, tenker høyt nå: Jeg har de opplysningene som nevnt over nå, og i tillegg full adresse, mobilnr pluss mobilnr til resten av familien hans (alle registrert på han ). Og jeg har funnet han på den svenske utgaven av gulesider.no, som vil si at jeg kan finne han på kartet, jeg kan sitte å se på fly-bilder av huset hans, og jeg har muligheten til å sende han blomster etter en vel lukket deal... Jeg tror nok det er trygt å ta sjansen på dette, er dere ikke enige? Hvis jeg aldri får noen telefon, kan jeg jo bare anmelde han for svindel, jeg har jo alt på han! Eller hva? Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Er du ikke beskyttet for svindel via Blocket.se? Betalte 2500 for GX30 med BT headset og alt mulig, forhåndsbetalte og mobilen har jeg fått. Tror det er flere svindlere i Norge enn i Sverige. Nypris for GX30 + BT headset var over 5500, så man kan nok være heldig. Man er det? Beskyttet mot svindel, altså? Hvordan da? Gjennom den betalingstjenesten de tilbyr? Brukte du den, eller bare satte du penger inn på kontoen til denne du kjøpte av? Jeg tror kanskje ikke at den betalingstjenesten er tilgjengelig for utlendinger, nemlig. Det står det i informasjonen om tjenesten, ihvertfall.. Menmen, verdt et forsøk, ihvertfall... Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Problemet er når du anmelder han for svindel. Så håper jeg det svenske politiet faktisk etterforsker slike saker. For det gjør nemlig ikke norsk politi ihvertfall. En slik anmeldelse til norsk politi vil de nekte å ta imot, eller hvis du krangler deg til det, så vil den bli henlagt iløpet av en uke. Tror nok du kommer lenger om du har en kompis som heter Tor Pedo..... Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Tror nok du kommer lenger om du har en kompis som heter Tor Pedo..... Vel.. Jeg har klart å holde meg unna sånne kompiser foreløpig, men vi kan jo se.. En god kompis av meg og resten av russebussen fikk en sånn en av typen russer etter seg i russetiden, husker jeg, og det var forsåvidt effektivt, det... Gutta ble jo livredde.. Men da var politiet lette å be... Lenke til kommentar
kentyboy Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg ville ikke ha gjort det.. Alt for godt til å være sant Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 En slik anmeldelse til norsk politi vil de nekte å ta imot, eller hvis du krangler deg til det, så vil den bli henlagt iløpet av en uke. politiet har plikt til å ta imot alle anmeldelser. men om de etterforsker de er en annen sak:p Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Dumpa borti en SE Z1010 til 2000 svenske... Hvor mye kommer den til å koste i Norge (hvis den ikke allerede er her)?? Kan det der tas på alvor? Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ja, den kan fint taes på alvor da den er kjøpt for 1250,- svenske. PLuss 299,- svenske for opplåsing. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ok.. Men da lønner det seg egentlig ikke da Men en helt ny K700i i eske til 750 svenske har jeg veldig vanskelig å tro.... Tror det er best å kjøpe i Norge Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg har også sett den annonsen, men nå er den blitt fjernet. tror dere annonsen har blitt stengt, eller noen som har virkelig kjøpt den? tenk om den personen viser seg til å være sann, s700 til 2600SEK. det må være knall bra julegave Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Lov nummer en når det gjelder slike saker er å ikke betale forskudd. Er ikke selgeren villig til å fks. sende det på postoppkrav, så har han nok en grunn... *Mimre* Ser det ut som en and, går som en and og oppfører seg som en and så er det en and* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå