brusher11 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg installerte Skype vers. 1.0.0.100 i går etter at jeg investerte i headsett med mikrofon. Jeg har også installert Norman Personal Firewall vers. 1.42. Når jeg nå prøver å starte programmet kommer det opp et vindu som spør om jeg vil tillate at Skype bruket nettverket. Greit nok det, da det vanligvis er nok å trykke en gang eller to. Problemet nå er at denne forespørselen kommer sinnssykt mange ganger. Jeg har trykket og tillatt jeg vet ikke hvor mange titalls vinduer, men ikke snakk om. Det popper hele tiden opp nye. I tillegg virker det som det er nye ip-adresser hver gang. Hva er dealen med dette? Hva er problemet og hva kan jeg gjøre? Jeg vil helst ikke måtte slå av brannmuren hver gang jeg kjører Skype... Tusen takk!!! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 har du ikke et valg i brannmuren av typen "tillatt hver gang" / "husk dette valget" type? slik som i sygate personal firewall f.eks.? Lenke til kommentar
brusher11 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 har du ikke et valg i brannmuren av typen "tillatt hver gang" / "husk dette valget" type? slik som i sygate personal firewall f.eks.? Ok, kanskje jeg var litt uklar... Ja, det er en slik funksjon der. Problemet er at dette er første gang jeg starter programmet, noe som gjør at jeg må tillate programmet aksess til nettverket før det kan startes. Og nettopp det er sakens kjerne; når jeg startet opp Skype tidligere i morges kom det opp flere titalls vinduer som jeg måtte hake av på for å gi aksess til nettverket, alle med forskjellige ip-adresser. Jeg haket av flere titalls vinduer før jeg gikk lei, og jeg vet ikke hvor mange flere slike vinduer det vil komme (hvis dere skjønner). Noe sier meg imidlertid at det ikke er slik det skal være, men jeg vet ikke nok om data til å finne ut av dette på egen hånd. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå