SGE7000 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hei! Når en kamerat av meg prøver å starte pc'n sin får han opp en melding hvor det står at "NTLDR", elns, mangler..... kan noen hjelpe meg med å finne ut av dette??? kan det ha noe med at han innstallerte en vifte-kontroll for cpu-vifta igår? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ntldr er en del av NT-basert operativsystem (NT, 2000, XP). Feilen kan tyde på at det har skjedd noe galt med harddisken. I beste fall - at ntldr er slettet elle ødelagt. Det kan komme fra fysisk feil på HDD eller fordi han kan ha skrudd av PC uten å bruke Shutdown. Overoppheting av HDDen kan være annen årsak. Reinstallering av OS bør hjelpe. Du kan også forsøke å starte Recovery Console fra CDen til 2000 eller XP og kopiere inn ntldr. Men harddisken bør undersøkes grundig... Lenke til kommentar
sssh Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har hatt dette problemet. En midlertidig løsning for min del var å ha win xp CD i, men å ikke trykke på en tast for å starte ved hjelp av CD-rom når det kommer forespørsel om dette.. (Bios må settes opp til først å boote fra CD, deretter fra HDD.) Da kommer ikke feilmeldinga opp, og du kan boote som vanlig til windows for deretter å ta deg av saken. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Grunner til feilmeldingen: 1) Feil på harddisken 2) Rot i systemsettings, slik at en referanse til harddisken ikke lenger stemmer. Har du lagt til eller flyttet rundt på harddisker i det siste kanskje? -Stigma Lenke til kommentar
asad Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 kan også komme av defekt hovedkort, har vært borti slikt flere ganger. ( 2 ) . Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Jeg har hatt dette problemet. En midlertidig løsning for min del var å ha win xp CD i, men å ikke trykke på en tast for å starte ved hjelp av CD-rom når det kommer forespørsel om dette.. (Bios må settes opp til først å boote fra CD, deretter fra HDD.) Da kommer ikke feilmeldinga opp, og du kan boote som vanlig til windows for deretter å ta deg av saken. ok, han skal prøve det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå