Gå til innhold

Kamerat av meg får ikke starta pc'n!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ntldr er en del av NT-basert operativsystem (NT, 2000, XP). Feilen kan tyde på at det har skjedd noe galt med harddisken. I beste fall - at ntldr er slettet elle ødelagt. Det kan komme fra fysisk feil på HDD eller fordi han kan ha skrudd av PC uten å bruke Shutdown. Overoppheting av HDDen kan være annen årsak.

Reinstallering av OS bør hjelpe. Du kan også forsøke å starte Recovery Console fra CDen til 2000 eller XP og kopiere inn ntldr. Men harddisken bør undersøkes grundig...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette problemet.

En midlertidig løsning for min del var å ha win xp CD i, men å ikke trykke på en tast for å starte ved hjelp av CD-rom når det kommer forespørsel om dette.. (Bios må settes opp til først å boote fra CD, deretter fra HDD.) Da kommer ikke feilmeldinga opp, og du kan boote som vanlig til windows for deretter å ta deg av saken.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt dette problemet.

En midlertidig løsning for min del var å ha win xp CD i, men å ikke trykke på en tast for å starte ved hjelp av CD-rom når det kommer forespørsel om dette.. (Bios må settes opp til først å boote fra CD, deretter fra HDD.) Da kommer ikke feilmeldinga opp, og du kan boote som vanlig til windows for deretter å ta deg av saken.

ok, han skal prøve det nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...