liestol Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 hvordan overklokker jeg en pentium 166 mhz mmx prossesor?? finner ingenting i biosen Lenke til kommentar
lax Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Sannsynligvis har du et litt (!) eldre HK hvor du må stille hastigheten med hjelp av dipswitcher eller jumpere. Siden alle Pentiumprosessorer har multiplikatoren sperret, er det bare FSB som kan økes. Så vidt jeg kan skjønne er multiplikatoren på 2,5 og FSBen på 66 MHz originalt. Har selv et Asus tx97-x (tror jeg) med en pentium 166MMX hvor det går ann å klokke FSB opp til 83 MHz. Dermed endte jeg opp på 210 MHZ. Det kan jo hende ditt HK støtter høyere hastigheter enn 83 Mhz, og da kan du jo kanskje komme enda litt høyere. Uansett må du jo huske at Ramen og PCIbussen også blir klokket når FSBen øker, som kan bety et mer ustabilt system. Lenke til kommentar
heaika Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Hey gjelder dette oxo pentium 233mmx? =) denne er dessverre på en packard bell,jeg fant ikke multipliern eller.no dn greia me de switchan. :/ har noen prøvd å oc'e denne type pc'er? :smile: dette hadde vert moshomt å prøve =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå