Gå til innhold

Hvor lenge vil nforce4 holde?

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her idag med et 3,2Ghz p4, 6800Gt skjermkort etc, vurderer å bytte hele oppsettet ut med et nytt PCI-E oppsett før verdien av mitt eget går i "dass".

Det er egentlig ikke for å få bedre ytelse, det er vel mere for å få til en overgang som ikke koster for mange tusen i fremtiden.

Hadde da tenkt å bytte til en 3200+ AMD64, Radeon 800XT 1Gb ram. Dette kommer på rundt 8900,-. Siden bytte til en dual core cpu.

Som igjen kommer til "holdbarhet".

Socket 939 er jo den nye...men hvor lenge vil dette hk'et holde før jeg igjen må bytte?

Noen formeninger om dette noen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen din ser jo meget pen ut for dagens krav og bruk.

Tror heller jeg hadde drøyet noen som helst form for oppgradering inntill dual core kommer til neste år en gang.

Jeg derimot er på overtid for oppgradering, men er sørgelig klar over at dualcore HK vil parkere nForce4 kortet mitt til neste høst.

Spar pengene til høsten 2005 er mitt råd.

Lenke til kommentar

Vi tenker åpenbart forskjellig. Hvis du selger og bytter nå, vil du allerede i utgangspunktet kaste bort penger på å få et system som ikke er bedre enn det du allerede har. Og du må allikevel oppgradere like raskt senere, hvis dette altså er viktig for deg. Jeg må innrømme at jeg opplever dette som lettere absurd. Hvis du da kjøper et nytt system om et år igjen, skal du da kjøpe enda et system et par måneder etter, for å få enda et system, som ikke er raskere enn det forrige, men "for å få til en overgang som ikke koster for mange tusen i fremtiden". Spar heller opp mellomleggene, og kjøp nytt når du får et BEDRE system enn det du allerede har. ;)

Lenke til kommentar

Tror jeg også ville drøyet det. Forskjellen mellom en 6800GTog en x800XT er ikke så veldig stor, og å bytte til PCI-E gir den ingenting av ytelse. Vilel heler ventet og sett hva osm kom av dual-core og neste generasjon med grafikk-kort, siden du klarer deg veldig fint med det du har en stund til.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...